تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: پنج شنبه , ۲۰ شهریور , ۱۴۰۴
X
فاجعه تحصیلی در آمریکا: گزارش فدرال از سقوط بی‌سابقه نمرات دانش‌آموزان خبر می‌دهد

فاجعه تحصیلی در آمریکا: گزارش فدرال از سقوط بی‌سابقه نمرات دانش‌آموزان خبر می‌دهد

داده‌های جدید و نگران‌کننده دولت فدرال ایالات متحده، زنگ خطر را برای سیستم آموزشی این کشور به صدا درآورده است. گزارشی که این هفته منتشر شد، نشان می‌دهد که مهارت‌های بنیادین دانش‌آموزان دبیرستانی در درس‌های ریاضی و خواندن، در پی پیامدهای همه‌گیری کرونا، به‌شکل بی‌سابقه‌ای سقوط کرده است.

این داده‌ها که اولین مجموعه جامع پس از دوران همه‌گیری محسوب می‌شود، تصویری کاملاً ناامیدکننده را ترسیم می‌کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که میانگین نمرات دانش‌آموزان سال دوازدهم (سال آخر دبیرستان) در سال ۲۰۲۴ به پایین‌ترین سطح ثبت شده در تاریخ رسیده‌اند. این روند نزولی تنها به دانش‌آموزان سال آخری محدود نمی‌شود؛ نمرات علوم دانش‌آموزان سال هشتم نیز از آخرین اندازه‌گیری‌ها افت چشمگیری داشته است. متیو سولدِنِر، سرپرست مرکز ملی آمار آموزش (NCES)، این نتایج را «تأمل‌برانگیز» خواند و بر لزوم اقدام فوری تأکید کرد.

جزئیات «کارنامه ملی» و سقوط نمرات

این گزارش از سوی «ارزیابی ملی پیشرفت تحصیلی» (NAEP) منتشر شده که به عنوان «کارنامه ملی» شناخته می‌شود و معتبرترین منبع برای ارزیابی عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان آمریکایی است. این سازمان هر دو سال یک‌بار دانش‌آموزان سال چهارم و هشتم و هر چهار سال یک‌بار دانش‌آموزان سال دوازدهم را مورد سنجش قرار می‌دهد.

در سال ۲۰۲۴، جزئیات این ارزیابی‌ها به شرح زیر است:

ریاضی: دانش‌آموزان سال دوازدهم به پایین‌ترین میانگین نمره در درس ریاضی از سال ۲۰۰۵ رسیدند. نزدیک به ۴۵٪ از آن‌ها پایین‌تر از سطح «پایه پیشرفت NAEP» عمل کردند که نشان می‌دهد فاقد درک بنیادین از مفاهیم اصلی ریاضی هستند.خواندن: میانگین نمره دانش‌آموزان در درس خواندن، پایین‌ترین سطح خود را از سال ۱۹۹۲ تجربه کرد و ۳۲٪ از آن‌ها در سطح زیر «پایه» قرار گرفتند.علوم: میانگین نمرات علوم دانش‌آموزان سال هشتم نیز به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ رسید و حدود ۳۸٪ از آن‌ها در سطح زیر پایه قرار گرفتند.

نکته قابل توجه دیگر، افزایش غیبت‌ها است. در سال ۲۰۲۴، ۳۱٪ از دانش‌آموزان سال دوازدهم گزارش دادند که در ماه گذشته سه روز یا بیشتر از مدرسه غیبت کرده‌اند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹، تنها ۲۶٪ بود.

دلایل کاهش عملکرد: از همه‌گیری تا تهدیدات جدید

این ارزیابی‌ها اولین بار است که در دوران پس از همه‌گیری انجام می‌شوند و پژوهشگران، این بحران تحصیلی را عمدتاً به اختلالات ناشی از کرونا نسبت می‌دهند. دوران طولانی آموزش از راه دور برای بسیاری از دانش‌آموزان، علاوه بر تأثیرات منفی بر رشد تحصیلی، به سلامت روانی و بهزیستی آن‌ها نیز آسیب زده است.

علاوه بر این، کارشناسان به عوامل دیگری نیز اشاره می‌کنند. متیو سولدِنِر خاطرنشان کرد که این افت نمرات، در واقع ادامه روندی نزولی است که حتی پیش از همه‌گیری آغاز شده بود و بیش از همه در میان دانش‌آموزانی با عملکرد ضعیف‌تر دیده می‌شد. همچنین، برخی کارشناسان بر این باورند که گسترش سریع ابزارهای هوش مصنوعی مولد نیز ممکن است به توانایی یادگیری عمیق در کودکان آسیب زده باشد.

آینده مبهم آموزش و تهدید بودجه

با وجود هشدارهای جدی این گزارش، وضعیت می‌تواند بدتر شود. در حالی که نهادهای آموزشی به بودجه بیشتری برای جبران عقب‌ماندگی‌ها نیاز دارند، سیاست‌های جدید دولت فدرال در جهت کاهش بودجه وزارت آموزش ایالات متحده پیش می‌رود.

رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در دومین دوره خود تلاش کرده تا این نهاد را منحل کند و کنگره تحت رهبری جمهوری‌خواهان نیز بودجه وزارت آموزش را برای سال مالی آینده کاهش خواهد داد. این اقدامات ممکن است توانایی سیستم آموزشی را برای مقابله با این بحران ملی، بیش از پیش تضعیف کند و آینده مبهمی را پیش روی میلیون‌ها دانش‌آموز قرار دهد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است