طبق اطلاعات بدست آمده، فروش گوشیهای هوشمند شیائومی در سال ۲۰۲۴ رشد چشمگیری را تجربه کرده است.
به گزارش تکراتو به نقل از gizchina، بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Omdia، بازار جهانی گوشیهای هوشمند در سال ۲۰۲۴ روند رشد مداوم داشته است. در سهماهه چهارم ۲۰۲۴، تعداد گوشیهای هوشمند عرضهشده در سراسر جهان به ۳۲۸ میلیون دستگاه رسید که ۲.۸ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ است. این پنجمین فصل متوالی رشد سالانه در صنعت گوشیهای هوشمند محسوب میشود.
رشد پایدار بازار گوشیهای هوشمند در سال ۲۰۲۴
در مجموع، در سال ۲۰۲۴ تعداد ۱.۲۲۳ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند عرضه شد که نسبت به ۱.۱۴۲ میلیارد دستگاه در ۲۰۲۳، حدود ۷.۱ درصد افزایش داشته است. این رشد نشاندهنده بهبود قابلتوجه پس از چالشهای اقتصادی و مشکلات زنجیره تامین در سالهای گذشته است.
در میان پنج برند برتر بازار، شیائومی بیشترین رشد را داشته است. این شرکت در سال ۲۰۲۴، تعداد ۱۶۹ میلیون گوشی هوشمند عرضه کرد که بیش از ۲۰ میلیون واحد بیشتر از سال ۲۰۲۳ است.
تحلیلگران Omdia اعلام کردند که عملکرد شیائومی فراتر از انتظارات بوده است. این رشد قابلتوجه، به لطف موفقیت سری Mi 15 و سری ردمی K80 به دست آمده که در سهماهه چهارم ۲۰۲۴ روانه بازار شدند. این مدلها نهتنها در چین، بلکه در بازارهای بینالمللی از جمله آفریقا و آمریکای لاتین مورد استقبال قرار گرفتند.
اپل همچنان عنوان برند برتر گوشیهای هوشمند جهان در سال ۲۰۲۴ را حفظ کرد، اما میزان فروش آن اندکی کاهش یافت.
در سهماهه چهارم ۲۰۲۴، اپل توانست ۷۷.۱ میلیون گوشی آیفون به بازار عرضه کند که ۱ میلیون دستگاه کمتر از ۷۸.۱ میلیون دستگاه عرضهشده در سهماهه چهارم ۲۰۲۳ بود.
در مجموع، اپل در کل سال ۲۲۵ میلیون گوشی هوشمند فروخت که نسبت به ۲۲۹ میلیون دستگاه در ۲۰۲۳، کاهش ۱.۴ درصدی را نشان میدهد. با وجود این کاهش، اپل همچنان جایگاه اول بازار را حفظ کرد و از سامسونگ پیشی گرفت. سامسونگ همچنان یکی از بازیگران اصلی بازار بود، اما با کاهش اندکی در میزان عرضه مواجه شد.
در سهماهه چهارم ۲۰۲۴، سامسونگ ۵۱.۹ میلیون گوشی هوشمند عرضه کرد. مجموع عرضه گوشیهای این شرکت در سال به ۲۲۳ میلیون دستگاه رسید که ۱.۱ درصد کمتر از سال ۲۰۲۳ است.
تحلیلگران معتقدند که افزایش رقابت از سوی شیائومی و ترنشن (Transsion) سهم بازار سامسونگ را تحت تاثیر قرار داده است.
علاوه بر اپل، سامسونگ و شیائومی، برندهای دیگر نیز عملکرد خوبی داشتند:
ترنشن (Transsion) با عرضه ۱۰۷ میلیون دستگاه در رتبه چهارم قرار گرفت.
ویوو (Vivo) نیز با ۱۰۱ میلیون دستگاه در جایگاه پنجم ایستاد.
سال ۲۰۲۴ نشاندهنده بهبود بازار گوشیهای هوشمند بود. اپل همچنان در جایگاه اول باقی ماند، اما میزان عرضه آن کاهش یافت. شیائومی بیشترین رشد را ثبت کرد و بهواسطه فروش قوی در چین و بازارهای نوظهور، جایگاه خود را تقویت کرد. سامسونگ با چالشهایی مواجه شد اما همچنان یکی از بازیگران اصلی بازار باقی ماند. برندهای دیگر، از جمله ترنشن و ویوو نیز عملکرد مطلوبی داشتند.
با آغاز سال ۲۰۲۵، رقابت میان برندهای بزرگ همچنان ادامه خواهد داشت و شرکتها برای حفظ سهم بازار، روی نوآوری و گسترش به بازارهای جدید تمرکز خواهند کرد.
آمار فروش گوشی هوشمند
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید