شان لیدن (Shawn Layden)، رئیس پیشین برند پلی استیشن اعلام کرد که قیمت بازیهای ویدیویی باید در هر نسل جدید افزایش پیدا کند تا بتواند هزینههای رو به رشد توسعه را پوشش دهد.
لیدن که تا زمان ترک سونی در سال ۲۰۱۹ ریاست بخش استودیوهای جهانی پلی استیشن را بر عهده داشت، دیدگاههای خود درباره قیمتگذاری بازیهای ویدیویی را در مصاحبهای جدید با وبسایت GamesIndustry مطرح کرد.
وی در بحث مربوط به افزایش قیمت بازیها تا ۸۰ دلار، اشاره کرد که بهای عناوین پریمیوم طی ۲۰ سال گذشته ثابت مانده است. این در حالی است که هزینههای توسعه و نرخ تورم بهطور قابل ملاحظهای افزایش یافتهاند.
وی در این باره اظهار داشت:
فکر میکنم دلیلش این است که همه میترسند. هیچکس نمیخواهد اولین کسی باشد که قیمت را بالا میبرد، چون میترسد مخاطبان را از دست بدهد. بنابراین در نهایت، از درآمد عملیاتی و حاشیه سود خود کم میکنند.
لیدن همچنین افزود که وقتی قیمت بازیها ثابت میماند و بودجه ساخت آنها همزمان افزایش پیدا میکند، در نهایت کاهش سود خالص شرکتها اجتنابناپذیر خواهد بود.
هزینه تولید بسیار بالاست. اگر بخواهید بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت یک بازی هزینه کنید، حاشیه سودتان بسیار محدود خواهد بود، مگر اینکه انتظار داشته باشید ۲۵ میلیون نسخه بفروشید. مگر اینکه شما Rockstar باشید.
او همچنین اشاره کرد که شرکتها حتی اگر قیمت پایه بازیها افزایش نیافته باشد، عملاً در حال افزایش قیمت متوسط بازار بودهاند. این امر بیشتر به استفاده از پرداختهای درون برنامهای و نسخههای ویژه بازیها که محتوای اضافی درون بازی ارائه میدهند، بازمیگردد.
در این نسل شاهد عرضه بازیهای نسخه استاندارد با قیمت ۸۰ دلار بودهایم. از جمله این موارد، نینتندو است که کنسول Switch 2 را همراه با نخستین بازی ۸۰ دلاری خود، یعنی Mario Kart World عرضه کرد. با این حال، همه این افزایش قیمتها موفق نبودهاند. در ژوئن گذشته، ایکس باکس اعلام کرد که The Outer Worlds 2 اولین بازی ۸۰ دلاری آنها خواهد بود و این اقدام بخشی از افزایش کلی قیمت بازیها محسوب میشد، اما ماه بعد مجبور شد برنامه خود را لغو کند و قیمت را به ۷۰ دلار بازگرداند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید