با پایان یافتن هیجان مراسم The Game Awards 2025، نگاه طرفداران به سمت بازیهای جدید معرفیشده در این رویداد جلب شده است. یکی از این عناوین، بازی نقشآفرینی Divinity از Larian Studios است؛ اثری که برخلاف بسیاری از بازیهای مشابه، از پرداختن به موضوعات سنگین و محتوای بزرگسالانه پرهیز نمیکند و تلاش دارد تجربهای متفاوت و عمیق ارائه دهد.

اگر هنوز تریلر بازی Divinity را ندیدهاید، باید بدانید که این عنوان با نمایش صحنههایی چون قربانی شدن در آتش، استفاده از زبان خشونتآمیز و خلق صحنههای خونریزی و خشونت، خیلی زود نشان داد که یک نقشآفرینی معمولی نیست. درست مانند بازی موفق Baldur’s Gate 3 که آخرین اثر بزرگ استودیو Larian بود، این اثر نیز آشکارا نشان میدهد که از پرداختن به موضوعات سنگین، بحثبرانگیز و حتی چالشبرانگیز هراسی ندارد و قصد دارد تجربهای متفاوت ارائه دهد.
بازیکنان در فضای مجازی به این ویژگیها اشاره کرده و توسعهدهندگان نیز واکنش نشان دادند. مایکل کرومولپ دوس (Michael ‘Cromwelp’ Douse)، مدیر بخش انتشارات Larian Studios، در پاسخ به یکی از کاربران که از جسارت تیم سازنده تقدیر کرده بود، گفت:
احترام به سطح درک مخاطب بارها در جلسات برنامهریزی مطرح شد. هدف ما ایجاد شوک یا غافلگیری سطحی نیست، بلکه تلاش میکنیم محتوای بازی با توانایی درک بازیکنان هماهنگ شود تا تأثیر واقعی بگذارد. ما میدانیم مردم توانایی درک یک جهان سهبعدی و پیچیده را دارند.
این دیدگاه بیراه نیست؛ بسیاری از طرفداران بازی Baldur’s Gate 3 را به خاطر جسارت در پرداختن به موضوعات دشوار، ناخوشایند یا محتوای بزرگسالانه تحسین کردهاند. چنین عمقی در ژانر نقشآفرینی کمتر دیده میشود و همین موضوع باعث شده Divinity توجه ویژهای به خود جلب کند و بهعنوان اثری متفاوت در ذهن مخاطبان ثبت شود.
نظرات کاربران نیز این رویکرد را تأیید میکند. یکی از طرفداران نوشت:
این تریلر دقیقاً فضای کلی، محیط و حالوهوای بازی Divinity را بهخوبی منتقل میکند.
بسیاری منتظر هستند ببینند Divinity چگونه این محتوای سنگین را مدیریت خواهد کرد. با توجه به سابقه استودیوی Larian ، انتظار میرود این تیم بتواند ارائهای موفق داشته باشد.
![]()
![]()
دیدگاهتان را بنویسید