تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: سه شنبه , ۲ دی , ۱۴۰۴
X
ماینکرفت در آستانه تغییرات بزرگ؛ مدیر سابق Ubisoft به‌ استودیوی Mojang پیوست

ماینکرفت در آستانه تغییرات بزرگ؛ مدیر سابق Ubisoft به‌ استودیوی Mojang پیوست

بازیکنان ماینکرفت از استخدام جدید Mojang ناراضی‌ هستند، زیرا مدیر اجرایی سابق یوبیسافت که اخیراً به این استودیو پیوسته، سابقه‌ای طولانی در پیاده‌سازی سیستم‌های درآمدزایی دارد.

تبلیغات

نسخه اصلی بازی ماینکرفت خالص‌ترین چشم‌انداز موجود از این سندباکس بلوکی استودیوی Mojang است. این نسخه بدون ماد، به‌روزرسانی‌های گرافیکی و تغییری در هسته‌ گیم‌پلی‌، ماینکرفت را به غولی که امروز هست تبدیل کرد. این نسخه به‌ دلیل شروع قدرتمندش، سال‌ها است که در فهرست بهترین بازی‌های بقای موجود برای کامپیوتر قرار دارد. با این حال، بازیکنان نسبت به آینده‌ آن نگران‌ هستند، زیرا نیروی استخدام شده جدید استودیوی Mojang، کیتی اسکات، که در اواخر سال ۱۴۰۴ به‌ عنوان رئیس Minecraft Vanilla کارش را آغاز می‌کند، تجربه زیادی در پیاده‌سازی ریزتراکنش‌ها دارد. او سال‌ها این کار را برای عناوین مختلف یوبیسافت انجام داده است. اخیراً، اسکات ضمن اعلام سمت جدیدش، در لینکدین نوشت:

با وجود تمام دستاوردهای ماینکرفت، هنوز چیزهای بسیار بیشتری برای ارائه داریم و هدف من حمایت از تیم توسعه در مسیر رسیدن به این پتانسیل است.

عبارت «رسیدن به این پتانسیل» بسیار کلی است و عملاً می‌تواند هر معنایی داشته باشد، اما تجربه‌ نشان می‌دهد که تخصص او افزودن ریزتراکنش‌ها به بازی‌های سرویس‌محور است. اسکات اخیراً شرکت یوبیسافت را ترک کرد، اما در زمان حضورش معاون رئیس دفتر خلاقیت جهانی بازی‌های این شرکت بود و روی عناوین رقابتی، سرویس‌محور و رایگان تمرکز داشت. البته هدف اصلیش خلق بازی‌هایی با اثر ماندگار، نرخ پایداری بالا و نتایج مالی خوب بود. او همچنین روی استراتژی‌های لایو سرویس و اهداف بلند پروازانه‌ مجموعه‌های Assassin’s Creed و Rainbow Six تمرکز داشت.

باید توجه داشته باشیم که شرکت یوبیسافت به خاطر سیاست‌های تهاجمی درآمدزاییش در صنعت بازی‌های ویدیویی مشهور است. تجربه‌ پیشین اسکات در استودیوی The Coalition (سازنده‌ی Gears of War) نیز شامل مسئولیت‌های خاصی در حوزه‌ درآمدزایی بوده است. برخی از بازیکنان ماینکرفت همچنین به سابقه‌ او در شرکت الکترونیک آرتز اشاره می‌کنند و آن را نشانه‌ دیگری از تجربه‌اش در پیاده‌سازی مکانیک‌های غافلگیر کننده در بازی‌ها می‌دانند؛ هرچند او به عنوان طراح بازی در الکترونیک آرتز حضور داشته است.

البته عملکرد هیچکس را نمی‌شود از روی رزومه‌اش قضاوت کرد؛ چون شاید استودیوی Mojang بخواهد از جنبه‌ متفاوت مهارت‌های اسکات استفاده کند. با این حال، تجربه‌ او در شکل‌دهی به بازی‌های سرویس‌محور و سابقه‌اش در شرکت‌هایی همچون الکترونیک آرتز و یوبیسافت باعث نگرانی بازیکنان شده است.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *