کریس رابرتس، طراح بازیهای ویدیویی که با مجموعه Wing Commander شناخته میشود و در سالهای اخیر بهواسطه Star Citizen شهرت بیشتری یافته است، طبق روال هر ساله نامهی پایان سال خود با عنوان “Letter From the Chairman” را خطاب به جامعه SC منتشر کرده، که در آن چندین خبر مهم درباره Squadron 42 نیز اشاره نموده است.

این بازی در ابتدا قرار بود در سهماهه سوم ۲۰۲۰ عرضه شود، اما با تأخیرهای پیاپی و نامحدود مواجه شد. کریس رابرتس در اکتبر ۲۰۲۰ در واکنش به این وضعیت گفته بود که «بازی زمانی منتشر میشود که واقعاً آماده باشد». سرانجام در اکتبر ۲۰۲۳، استودیوی Cloud Imperium Games تأیید کرد که Squadron 42 به مرحله تکمیل تمامی قابلیتها رسیده و وارد فاز نهایی پولیش شده است. یک سال بعد، این استودیو بازه زمانی جدید عرضه را سال ۲۰۲۶ اعلام کرد. اکنون، کریس رابرتس تأکید کرده است که Squadron 42 در مسیر درستی برای رسیدن به نقطه عطف بتا قرار دارد و در نهایت در مقطعی از سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. به گفته رابرتس، برای به پایان رساندن این بازی به بیش از ۴۰ ساعت زمان نیاز خواهد بود. او همچنین به کیفیت محتوای تولیدشده اشاره کرد و گفت که از سطح کیفی بازی، از نگارش داستان و ضبط اجرای بازیگران گرفته تا طراحی شخصیتها، محیطها، سفینهها، نورپردازی، صدا، میانپردههای سینمایی و طراحی کلی، رضایت کامل دارد و به آن افتخار میکند.
با وجود اظهارنظر پیشین رابرتس مبنی بر امیدواری او به جلب توجهات در سطح GTA 6، اکنون اعلام کرده که Cloud Imperium Games برنامهای برای اجرای یک کمپین بازاریابی طولانیمدت ندارد. بر اساس این تصمیم، طرفداران باید انتظار داشته باشند که اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره بازی، در فاصله زمانی نسبتاً کوتاهی تا زمان عرضه واقعی آن منتشر شود؛ رویکردی که با روند معمول بازیهای بزرگ AAA تفاوت دارد.
داستان Squadron 42 بازیکن را در نقش یک خلبان تازهکار قرار میدهد که به اسکادران مشهور چهلودوم میپیوندد؛ واحدی رزمی از نیروی دریایی که بر عرشه ناو عظیم UEES Stanton مستقر است. این ناو به ناوگان پنجم و گروه رزمی هشتادوهفتم در سامانه Odin تعلق دارد و وقایع بازی در خلال رویدادهای Vega 2 در سال ۲۹۴۵ میلادی رخ میدهد. روایت بازی در قالب یک داستان جنگی-نظامی و با تمرکز بر نیروی دریایی United Empire of Earth شکل میگیرد؛ جایی که بازیکن وارد یک کارزار بسیار خطرناک برای مقابله با یک تهدید شوم دزدان فضایی و همچنین نژاد بیگانه Vanduul میشود.
Cloud Imperium Games برای ایفای نقش شخصیتهای کلیدی غیرقابلبازی، از استعدادهای بزرگ هالیوود بهره گرفته است؛ از جمله گری اولدمن، اندی سرکیس، جیلین اندرسون، مارک همیل، مارک استرانگ، لیام کانینگهام، جان ریس-دیویس، هنری کویل و بن مندلسون. این استودیو با اتکا به فناوری نوین ۴D و در نتیجه همکاری منحصربهفرد با شرکت جلوههای ویژه هالیوودی Clear Angle Studios، نسخههای دیجیتال بسیار دقیقی از این بازیگران (و همچنین شخصیتهای بازیکن و سایر NPCها) ایجاد کرده است.
رابرتس در یادداشت خود همچنین به این موضوع اشاره کرده که Star Citizen در طول سال جاری بهروزرسانیهای بزرگ و متعددی دریافت کرده که منجر به ثبت رکورد جدیدی در میزان تعامل کاربران شده است. بر اساس این گزارش، مجموع زمان بازی ثبتشده به ۶۴ میلیون ساعت در سال ۲۰۲۵ رسیده؛ در حالی که این رقم در سال گذشته ۴۸ میلیون ساعت بوده است. با نگاهی به آینده، فناوری Dynamic Server Meshing بهگونهای تکامل خواهد یافت که امکان پیکربندی مجدد بهطور لحظهای را فراهم کند و هدف آن پشتیبانی از هزاران بازیکن در یک نمونه مشترک واحد است. همچنین نسل جدیدی از فناوری سیارهای معرفی خواهد شد که کیفیت گرافیکی بهمراتب بالاتر، زیستبومهای متراکمتر و اکوسیستمهای طبیعیتری ارائه میدهد. افزون بر این، یک سیستم جدید مدیریت جمعیت هوش مصنوعی باعث ایجاد تعاملات پیچیدهتر و منطقیتر میان NPCها خواهد شد و بهبودهای قابلتوجهی نیز برای سامانههایی مانند Inventory، Insurance و Cross-Patch Persistence در راه است.
دیدگاهتان را بنویسید