رندی پیچفورد، مدیرعامل Gearbox Software، به بحثهای اخیر پیرامون الزامات سختافزاری Borderlands 4 واکنش نشان داده و تأکید کرده است که این نسخه جدید برای پلتفرمهای مدرن طراحی شده و قادر به اجرا روی سیستمهای قدیمی نیست.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که بحثهای گستردهای درباره عملکرد بازی روی پلتفرم PC در جریان است. برخی بازیکنان با سیستمهای میانرده نیز در حفظ تعادل بین نرخ فریم، وضوح تصویر و کیفیت بصری با مشکل مواجه شدهاند.
پیچفورد در توییتر توضیح داد که Borderlands 4 با هدف بهرهگیری کامل از توان سختافزاری نسل جدید و بهویژه قابلیتهای موتور Unreal Engine 5 ساخته شده است. او توضیح داد که Borderlands 4 یک بازی پریمیوم برای بازیکنان پریمیوم است و در ادامه خاطرنشان کرد که در حالی که کنسولها تجربهای یکنواخت ارائه میدهند، بازیکنان PC با چالش تنوع گسترده سیستمها روبهرو هستند.
وی همچنین اشاره کرد که بازی روی سیستمهای قدیمی به خوبی اجرا نمیشود و نیز تأکید داشت که حتی کاربران با سختافزار سه تا چهار ساله هم میتوانند با تنظیمات مناسب به عملکرد مطلوبی برسند. او از بازیکنان خواست ویژگیهایی مانند Hardware Ray Tracing را غیرفعال کرده و در صورت نیاز، وضوح تصویر را به ۱۴۴۰p کاهش دهند تا به جای اصرار بر اجرای بازی با کیفیت ۴K و تنظیمات فوقالعاده، تجربهای روانتر داشته باشند.
رندی پیچفورد بر اهمیت استفاده از بازپرداخت در صورت اجرای نامطلوب بازی تأکید کرد و گفت:
اگر متوجه شدید که سیستم شما به دلیل اشتباه یا خوشبینی بیش از حد نمیتواند بازی را بهخوبی اجرا کند و یا تمایلی به دستکاری تنظیمات برای رسیدن به عملکرد مناسب ندارید، لطفاً از قابلیت بازپرداخت استیم استفاده کنید تا به جای تجربهای ضعیف، پول خود را پس بگیرید.
مدیرعامل Gearbox همچنین در برابر انتقادها نسبت به اتکای بازی به فناوریهای ارتقای مقیاس و بهینهسازی عملکرد، موضعی تدافعی گرفت. او در پاسخ طعنهآمیز به یکی از منتقدان پیشنهاد کرد هر کس از روشهای فعلی رندرینگ گرافیکی ناراضی است، بهتر است موتور بازیسازی خودش را کدنویسی کند. با وجود این صراحت، پیچفورد هواداران را مطمئن ساخت که استودیو بهطور فعال دادههای تلهمتری را برای بهبود ابزارهای بهینهسازی بررسی میکند و همچنان راهنماییهایی برای دستیابی به بهترین عملکرد در سیستمهای مختلف PC ارائه خواهد داد.
این اولین بازی بار نیست که پیچفورد اظهارات جسورانهای درباره Borderlands 4 مطرح میکند. او اندکی پس از انتشار بازی، جامعه بازیکنان را به چالش کشید تا با فشار بیش از حد به سیستمهای پشتیبان، سرورهای بازی را تست کنند. در آن زمان، او اعلام کرد که بسیار بعید است که بازیکنان بتوانند سرورهای بازی را از کار بیندازند، که این امر نشاندهنده اعتماد بالای او به زیرساخت آنلاین بود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید