تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: دوشنبه , ۲۷ مرداد , ۱۴۰۴
X
مدیر سابق ایکس‌ باکس برای موفقیت Xbox 360 خود را در نقش رئیس سابق پلی استیشن جا زد

مدیر سابق ایکس‌ باکس برای موفقیت Xbox 360 خود را در نقش رئیس سابق پلی استیشن جا زد

در سال ۲۰۰۵، مایکروسافت در آستانه معرفی کنسول خانگی جدید خود یعنی Xbox 360 قرار داشت، کنسولی که هدف آن بر هم زدن سلطه‌ای بود که سونی با دو نسل از کنسول‌های خود، یعنی PS1 و PS2، در بازار بازی‌های ویدیویی تثبیت کرده بود.

تبلیغات

اگر به گفته‌های پیتر مور، نایب‌رئیس سابق بخش سرگرمی‌های تعاملی مایکروسافت، توجه کنید، متوجه می‌شوید فضای حاکم بر این شرکت در آستانه عرضه Xbox 360 چندان آرام و بی‌دغدغه نبوده است. به‌حدی که این شرکت تصمیم گرفت برای درک بهتر موقعیت خود در برابر PS3، از یک شرکت مشاوره تخصصی کمک بگیرد.

مور طی مصاحبه‌ای مفصل با The Game Business اظهار داشت:

ما به دنبال یک سناریوی رقابتی همه‌جانبه در جنگ کنسولی بودیم. این فرآیند شامل دو تا سه روز تمرین و تحلیل بود. در این سناریو به شما گفته می‌شود که چه کسی هستی و قرار است چه اتفاقی رخ دهد.

در این تمرین خاص، پیتر مور نقش کن کوتاراگی، رئیس وقت پلی‌ استیشن، را برعهده گرفته بود تا در نقش یک رقیب فرضی، استراتژی مقابله با ایکس‌ باکس را پیاده‌سازی کند. به گفته مور، این تمرین باعث می‌شد طرز فکر رقیب بهتر شناسایی شود و بعداً برای مقابله با آن از راهکارهای مناسب استفاده گردد.

مور در ادامه افزود:

من نقش کن کوتاراگی رو بر عهده گرفتم و اساساً به چیزهایی که فکر می‌کردم نقاط ضعف مایکروسافت و Xbox 360 هستم، حمله کردم. این موارد شامل قابلیت‌های هارد درایو تا قیمت‌گذاری‌ها و هر چیزی که توی محیط رقابت بررسی می‌شد. نکته عجیب این بود که درنهایت من برنده شدم؛ اتفاقی که واقعاً نباید می‌افتاد.

در نهایت همه‌چیز خوب پیش رفت. این بخشی از اقداماتی است که شرکت‌ها هنگامی که وارد یک رقابت رودررو می‌شوند، انجام می‌دهند. این همان هنر جنگیدن و رقابت است؛ باید متوجه شوید که در ذهن رقیب چه چیزی می‌گذرد و بهترین راه برای این کار، حضور در فضای شبیه‌سازی‌ شده رقابت است.

مایکروسافت در نهایت Xbox 360 را در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۰۵ در آمریکای شمالی و ۲ دسامبر ۲۰۰۵ در بریتانیا عرضه کرد و موفق شد جایگاه مستحکمی در آغاز نسل هفتم کنسول‌های خانگی به‌دست آورد. در مقابل، PS3 حدود یک سال بعد و در فضایی بسیار چالش‌برانگیزتر برای سونی، در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۰۶ در آمریکای شمالی و ۲۳ مارس ۲۰۰۷ در بریتانیا وارد بازار شد.

در آن مقطع، Xbox 360 نه‌تنها ارزان‌تر از PS3 بود، بلکه توسعه بازی روی آن ساده‌تر هم به نظر می‌رسید. همچنین این کنسول نشان داد که در دوران رشد اینترنت پرسرعت، بستری بسیار توانمند برای بازی‌های آنلاین فراهم کرده و از نظر بازی‌های انحصاری یا ترد پارتی نیز غنی عمل می‌کند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است