در سال ۲۰۱۱، همزمانی عرضهی Skyrim با Modern Warfare 3 بسیاری را نگران کرد که بازی نقشآفرینی Bethesda در برابر غول تیراندازی Activision شکست بخورد. اما Pete Hines، مدیر وقت بازاریابی Bethesda، با اعتماد به کیفیت بازی، تصمیم گرفت خلاف جریان رایج صنعت عمل کند.
در آستانهی عرضهی The Elder Scrolls V: Skyrim در سال ۲۰۱۱، بسیاری از فعالان صنعت بازیسازی نسبت به موفقیت این عنوان در برابر Call of Duty: Modern Warfare 3 ابراز تردید کردند.
همزمانی انتشار این دو بازی باعث شد برخی کارشناسان پیشبینی کنند که اسکایریم نمیتواند در رقابت با برند قدرتمند Call of Duty دوام بیاورد. اما Pete Hines، مدیر وقت بازاریابی Bethesda، دیدگاه متفاوتی داشت. هاینز در مصاحبهای با DBLTAP، سخن خود به مدیران آن زمان بتسدا را تکرار کرد:
میدانم که آنها برند بزرگی هستند، اما بازی بهتری نیستند. من با آنها رقابت میکنم، حتی اگر بودجهی بازاریابیام کمتر باشد. باز هم میتوانم پیروز شوم.
عنوان Modern Warfare 3 در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد و Skyrim تنها سه روز بعد، در ۱۱ نوامبر عرضه شد. با وجود موفقیت عظیم بازی تیراندازی اولشخص، اسکایریم همچنان یکی از محبوبترین بازیهای نقشآفرینی باقی مانده و طرفداران آن سالهاست که منتظر نسخهی بعدی The Elder Scrolls هستند.
هاینز همچنین به دیگر تصمیمات جسورانهی Bethesda از جمله عرضهی Morrowind روی کنسول Xbox و انتشار Oblivion در فصل بهار، برخلاف توصیههای رایج صنعت اشاره کرد. او این تصمیمات را بخشی از هویت کاری Bethesda دانست و گفت:
همین چیزها باعث میشد کارمان لذتبخش باشد، و فکر میکنم ما بهتر از هر کس دیگری بودیم در زمینه کاری که انجام دادیم.
اسکایریم همچنان بهعنوان یکی از بهترین بازیهای نقشآفرینی تاریخ شناخته میشود و میراث آن گواهی بر موفقیت تصمیم جسورانهی Bethesda در سال ۲۰۱۱ است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید