چندین چهرهی شناختهشدهی صنعت بازی، از جمله رئیس سابق بخش مستقل پلی استیشن، شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، معتقدند که فناوری گرافیکی در بازیها به نقطهی اشباع رسیده و دیگر نمیتوان با افزایش قدرت پردازش تصویری، تجربهی بازیکنان را بهطور چشمگیر ارتقا داد.
یوشیدا در قسمت اخیر پادکست Friends Per Second که توسط Skill Up منتشر شده، گفته است:
گرافیک تقریباً به سطحی رسیده که حتی من هم نمیتوانم تفاوت میان برخی قابلیتها مثل رهگیری پرتو یا نبود آن را تشخیص دهم، مگر اینکه دو تصویر را کنار هم ببینم یا نرخ فریم بالاتری داشته باشند.
او با اشاره به محدودیتهای فنی در نسلهای جدید کنسولها افزود:
سونی دیگر نمیتواند همان مسیر قبلی را ادامه دهد، یعنی صرفاً قدرت گرافیکی را افزایش دهد و تجربههای سطح بالا ارائه کند.
پیش از یوشیدا، مدیرعامل سابق سونی، شاون لیدن (Shawn Layden)، نیز دیدگاهی مشابه مطرح کرده و پرسیده بود:
چند نفر از ما واقعاً میتوانیم تفاوت میان نرخ فریم ۹۰ و ۱۲۰ را تشخیص دهیم؟
همچنین مارک سرنی (Mark Cerny)، مشاور طراحی پلی استیشن که در توسعهی پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ نقش داشته، گفته بود که رویکرد فعلی در زمینهی نورپردازی و رهگیری پرتو به محدودیت رسیده است.
با این حال، یوشیدا معتقد است که پلی استیشن ۵ همچنان یک سیستم فوقالعاده است و و در اینباره میگوید:
بهنظرم پلی استیشن ۵ از نظر کیفیت تجربهی کاربری، سیستم شگفتانگیزی است. استفاده از حافظه SSD تقریباً مثل یک معجزه بود.
یوشیدا در پایان صحبتهایش اعلام کرد پلی استیشن ۵ و حافظه SSD باعث شدهاند تقریباً همهی بازیها تجربهی بهتری ارائه دهند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید