تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: پنج شنبه , ۲۷ آذر , ۱۴۰۴
X
مدیر سابق Arkane Austin: تعطیلی استودیو شوکه‌کننده بود

مدیر سابق Arkane Austin: تعطیلی استودیو شوکه‌کننده بود

تقریباً یک سال از تصمیم جنجالی مایکروسافت مبنی بر تعطیلی استودیوی Arkane Austin، خالق آثار تحسین‌شده‌ای چون Dishonored و Prey، می‌گذرد. اکنون هاروی اسمیت (Harvey Smith)، مدیر سابق این استودیو، در مصاحبه‌ای جدید پیرامون جزئیات این اتفاق و شوک ناشی از آن سخن گفته است.

تبلیغات

اسمیت در گفتگو با پادکست My Perfect Console توضیح داد که تنها یک شب پیش از اعلام رسمی انحلال در می ۲۰۲۴، متوجه این خبر شد. او با ابراز شگفتی از این تصمیم، تأکید کرد که انتظار چنین برخوردی را نداشته است، زیرا تیم آرکین طی این سال‌ها آثار فوق‌العاده‌ای را روانه بازار کرده بود.

مدیر سابق Arkane Austin با اشاره به کارنامه درخشان استودیو در ساخت بازی‌های جریان‌ساز نظیر Prey، اعلام کرد که این تیم به دلیل موفقیت‌های گذشته، نسبت به آینده خوش‌بین بود. او درباره بازی Redfall که شکست آن یکی از دلایل اصلی انحلال استودیو شناخته می‌شود، گفت:

ما در دوران دشوار پاندمی کرونا روی این پروژه کار می‌کردیم؛ زمانی که صنعت بازی به سمت مدل «سرویس‌محور» حرکت می‌کرد. واقعیت این است که نتایج تلاش‌های مبتنی بر هنر و خلاقیت، همیشه قابل پیش‌بینی نیستند.

اسمیت ضمن پذیرفتن مسئولیت بخشی از مشکلات توسعه Redfall، به وضعیت کنونی صنعت بازی نیز اشاره کرد. او اعتقاد دارد خروج نیروهای باسابقه از این حرفه نگران‌کننده است، زیرا بسیاری از اعضای تیم او در Arkane Austin، بازیسازان جوانی بودند که در نقطه آغازین حرفه خود قرار داشتند.

تعطیلی این استودیو در کنار Tango Gameworks، موجی از انتقادات را در فضای مجازی به همراه داشت. فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، این اقدامات را «تصمیماتی سخت برای تضمین پایداری کسب‌و‌کار» توصیف کرد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *