طبق گزارشها، توسعهدهندگان Battlefield 6 در جهت تضمین عملکرد، از فناوری ری تریسینگ استفاده نخواهند کرد. حتی برنامهای هم برای افزودن این قابلیت وجود ندارد.
بازیکنانی که در هفتههای اخیر نسخه بتای Battlefield 6 را تجربه کردند، احتمالاً متوجه شدند هیچ گزینهای برای استفاده از فناوری ری تریسینگ (Ray Tracing) در تنظیمات گرافیکی بازی وجود ندارد. توسعهدهندگان نیز هیچ اشارهای به این موضوع نکردند، بنابراین برخی حدس میزدند از فناوری ری تریسینگ در بازی Battlefield 6 استفاده نشود. با این حال، برای اطمینان بیشتر، خبرگزاری Comicbook فرصتی پیدا کرد تا از کریستین بول، مدیر فنی استودیو Ripple Effect (DICE LA سابق) در مورد این مسئله سوال کند. بول تأیید کرد:
در زمان عرضه، بازی از فناوری ری تریسینگ پشتیبانی نمیکند و در آینده نزدیک هم هیچ برنامهای برای اضافه کردنش نداریم. دلیلش این است که ما میخواستیم روی عملکرد بازی تمرکز کنیم. همچنین، میخواهیم مطمئن شویم که تمام منابع ما صرف بهینهسازی بازی برای تنظیمات پیشفرض میشود. ما خیلی زود تصمیم گرفتیم استفاده از ری تریسینگ را کنار بگذاریم تا مطمئن شویم عملکرد برای همه کاربران مناسب است.
البته برخی این موضوع را پسرفت میدانند، زیرا بازی Battlefield V یکی از اولین عناوینی بود که در سال ۲۰۱۸ از فناوری ری تریسینگ پشتیبانی میکرد. سه سال بعد، بازی Battlefield 2042 نیز از فناوری ری تریسینگ برای نمایش سایهها استفاده کرد. با این حال، حرف بول منطقی به نظر میرسد، زیرا در توسعه یک شوتر چندنفره رقابتی قبل از هر چیزی باید روی عملکرد تمرکز داشت.
بازیکنان نیز از این موضوع استقبال کردند. نسخه بتای Battlefield 6 به بزرگترین بتای تاریخ این فرانچایز تبدیل شد. کاربران کارتهای NVIDIA GeForce میتوانند از فناوریهایی مانند DLSS Super Resolution، Frame Generation و Multi Frame Generation برای بهبود عملکرد بازی استفاده کنند. کاربران AMD و Intel نیز میتوانند از FSR 3 و XeSS استفاده کنند.
نسخه کامل بازی در تاریخ ۱۸ مهر برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید