یک سال پس از عرضه تاسفبار بازی Concord، هرمن هولست (Hermen Hulst)، مدیر استودیوهای پلی استیشن، امیدوار است شکستهای احتمالی عناوین سرویسمحور آیندهی این شرکت حداقل «زود و کمهزینه» رخ دهند.
طی مصاحبهای جدید با Financial Times، هرمن هولست به وضعیت پلیاستیشن یک سال پس از انتشار فاجعهبار عنوان Concord پرداخته است. او تصویری نسبتاً منطقی از آیندهی عناوین سرویسمحور این شرکت ترسیم کرده و تأکید میکند که این مسیر قرار نیست متوقف شود، اما تدابیری در نظر گرفته شده تا از شکستهای تجاری مشابه در سالهای آینده جلوگیری شود.
مصاحبهی Financial Times دامنهای گستردهتر از اظهارات هرمن هولست را در بر میگیرد و تحلیلی چندلایه از وضعیت پلیاستیشن با دیدگاههای دیگر مدیران ارشد و تحلیلگران صنعت ارائه میدهد. در این میان، نگاه هولست رویکردی محتاطانه دارد. مدیر استودیوهای پلیاستیشن طی این مصاحبه اعلام کرد:
من نمیخواهم تیمها همیشه ایمن و بدون ریسک کار کنند، اما دوست دارم وقتی شکست میخوریم، حداقل این شکست زود رخ دهد و کمهزینه باشد.
هولست تأکید کرد که عناوین سرویسمحور همچنان جایگاه مهمی در استراتژی پلیاستیشن دارند، زیرا در صورت موفقیت، سودآوری بالایی ایجاد میکنند و درآمدی پایدار برای شرکت به همراه میآورند و این مسئله به سونی کمک میکند تا در سالهای آینده، هر فصل مالی را با ثبات بیشتری پشت سر بگذارد. او دربارهی رویکرد پلیاستیشن پس از شکست Concord گفت:
از آن زمان تاکنون، ما فرآیندهای آزمایشی بسیار سختگیرانهتر و مکررتر را با روشهای متنوعی به کار گرفتهایم. مزیت هر شکست این است که حالا همه میدانند چنین نظارتی تا چه حد ضروری است.
به گزارش Financial Times، بخش مهمی از این تغییرات به ایجاد «روابط نزدیکتر میان مدیران ارشد که صدها ساعت پیش از عرضهی هر عنوان به تجربهی بازیها میپردازند» مربوط میشود. این روند فقط محدود به پروژههای سرویس محور نخواهد بود، بلکه شامل عناوین بزرگی مانند God of War و The Last of Us نیز میشود. به گفتهی هولست یکی دیگر از تغییرات، کاهش تمرکز بر کمیت است، وی در این باره تأکید کرد:
تعداد بازیهای سرویس محور چندان اهمیت ندارد. آنچه برای من مهم است، داشتن مجموعهای متنوع از تجربیات بازیکنان و جوامع پیرامون آنهاست.
جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر پیشین پلیاستیشن، اهداف بسیار جاهطلبانهای را برای این شرکت مطرح کرده بود. در حالی که هولست به طور غیررسمی اعلام کرد که آن اهداف دیگر اولویت ندارند. به گفتهی تحلیلگران، چنین گفتوگوهایی با رسانهها اغلب بیانگر تغییر در چشمانداز کلان شرکت هستند. وقتی رئیس استودیوهای پلیاستیشن اعلام میکند که کمیت اهمیت چندانی ندارد، این به معنای تغییر استراتژیک در نحوهی برنامهریزی این شرکت است.
در همین حال، سونی همچنان آیندهای برای بازیهای سرویس محور متصور است؛ چرا که موفقیت عناوینی مانند Fortnite و Roblox نشان داده که این مدل تجاری میتواند سود عظیمی داشته باشد و پلیاستیشن میخواهد سهم بیشتری از این بازار فراتر از موفقیت عنوانی مثل Helldivers 2 کسب کند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید