تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۱۱ تیر , ۱۴۰۴
X
مدیر AMD: کنسول پلی استیشن ۶ مرز‌های گرافیکی را جابه‌جا خواهد کرد

مدیر AMD: کنسول پلی استیشن ۶ مرز‌های گرافیکی را جابه‌جا خواهد کرد

شرکت پلی استیشن و غول فناوری این روز‌های صنعت سخت‌افزار یعنی AMD، از همکاری جدید خود تحت عنوان پروژه Project Amethyst که پیش‌تر معرفی شده بود، خبر دادند. هدف از این پروژه، رساندن استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در حوزه گیمینگ به سطوح جدید است.

تبلیغات

مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار کنسول پلی استیشن، اخیراً با جک هوین (Jack Huynh)، مدیر ارشد AMD دیدار کرده است و نتیجه آن یک پست نسبتاً پیچیده در شبکه‌های اجتماعی است که دامنه کلی پروژه Amethyst را توضیح می‌دهد.

هوین در این پست می‌نویسد:

پروژه Amethyst یک تلاش مهندسی مشترک بین پلی استیشن و AMD با تمرکز بر نوآوری‌های گرافیکی و گیم‌پلی مبتنی بر یادگیری ماشین است که بر پایه دو هدف اصلی بنا شده است.

به گفته هیون، هدف اول، «طراحی یک معماری خاص برای پلی استیشن است که به‌طور خاص برای حجم کاری یادگیری ماشینی در بازی‌ها، بهینه‌سازی شده باشد»، در حالی که هدف دوم حول محور «توسعه شبکه‌های عصبی با کیفیت بالا که قادر باشد مرزهای گرافیک بازی‌ها را جابجا کند» می‌چرخد.

اساساً، این دو شرکت بر این باورند که یادگیری ماشینی، کلید ارتقای سطح بصری و عملکرد در بازی‌ها است. در تئوری، راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که به‌صورت بی‌درنگ برای ارائه وضوح تصویر بهتر و نرخ فریم روان‌تر کار می‌کنند، فشار را از روی سخت‌افزار سنتی برمی‌دارند که این موضوع طبیعتاً می‌تواند یک مزیت بزرگ برای کنسول‌ها باشد.

البته ما قبلاً شاهد تمایل سونی به این سمت با کنسول پلی استیشن ۵ پرو با اجرای فناوری PSSR در برخی از بازی‌‌ها بوده‌ایم. این ارتقادهنده مقیاس تصویر (upscaler) مبتنی بر هوش مصنوعی، کیفیت تصویر بهتری را بدون فدا کردن عملکرد امکان‌پذیر می‌سازد و همواره این باور وجود داشته است که سونی در آینده به توسعه این نوع فناوری ادامه خواهد داد.

هوین ادامه می‌دهد:

این فقط یک نظریه نیست، بلکه یک واقعیت مبتنی بر مهندسی مشترک است. از پیشرفت‌های سخت‌افزاری گرفته تا نوآوری‌های نرم‌افزاری، ما راه‌حل‌های هوشمندتر و کارآمدتری مانند Super Resolution را در FSR 4 ارائه کرده‌ایم.

ما اکنون در حال هموار کردن مسیر برای فناوری‌های Frame Generation (تولید فریم) و Ray Regeneration (بازسازی پرتو) مبتنی بر یادگیری ماشین در FSR Redstone هستیم.

او در پایان می‌گوید:

پتانسیل عظیمی در پیش رو قرار دارد و ما به دستاوردهایی که تاکنون داشته‌ایم، فوق‌العاده افتخار می‌کنیم.

به عبارت دیگر، شما قطعاً می‌توانید انتظار داشته باشید که پلی استیشن ۶، که در این مقطع در مراحل پیشرفته از توسعه خود قرار دارد، یادگیری ماشینی را به منظور دستیابی به حداکثر بهره‌وری از کنسول، به کار گیرد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است