تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: سه شنبه , ۷ اسفند , ۱۴۰۳
X
مرسدس اعتراف کرد که صفحه‌نمایش‌های بزرگ لوکس نیستند

مرسدس اعتراف کرد که صفحه‌نمایش‌های بزرگ لوکس نیستند

برای چندین دهه، معیارهای ما برای تعریف خودروهای لوکس، کیفیت مواد به کار رفته و دقت مونتاژ آنها بود. قدرت موتور نیز به عنوان یک عامل کلیدی در فروش، به ویژه در مدل‌های پرچمدار، مطرح بود. با این حال، در آستانه سال ۲۰۲۵، رقابت خودروسازان در عرصه خودروهای لوکس، به سمت نمایشگرهای عظیم، نرم‌افزارهای هوشمند و تجهیزات جانبی پیشرفته سوق یافته است. در این میان، مرسدس بنز بر این باور است که مفهوم خودروی لوکس نباید صرفاً به نمایشگرها محدود شود.

گوردن واگنر، مدیر طراحی مرسدس بنز، در مصاحبه‌ای با ABC News، به صراحت اعلام کرد که صفحه‌نمایش‌ها به خودی خود لوکس محسوب نمی‌شوند. وی با اشاره به اینکه امروزه هر خودرویی دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ است، اذعان داشت که استفاده از نمایشگرهای متعدد در داشبورد دیگر یک نوآوری به شمار نمی‌رود. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مرسدس بنز خود پیشتر به معرفی نمایشگر ۵۶ اینچی و سیستم هایپر اسکرین در خودروهایی مانند EQS پرداخته بود.

او گفت: «مرسدس‌بنز به این واقعیت واقف است که برای حفظ اعتبار دوران طلایی خود، باید در زمینه‌های دیگر نیز پیشرفت کند. بنابراین، ما باید لوکسی فراتر از صرفاً نمایشگرهای دیجیتال ارائه دهیم. به همین دلیل است که به مهارت‌های دستی و پیچیدگی‌های فنی تأکید می‌کنم. تمرکز اصلی ما بر بهبود کیفیت کلی خودروها است. نمایشگرهای غول‌پیکر موجود در خودروها با چالش‌هایی در زمینه نرم‌افزار روبرو هستند که باید حل شوند. از نظر نرم‌افزاری، وضعیت آنچنان رضایت‌بخش نبوده است، چرا که وقتی یک نمایشگر بزرگ در اختیار دارید، انتظار دارید محتوای باکیفیت و جذاب روی آن نمایش داده شود. در نتیجه، ما در حال توسعه محتوایی هستیم که اختصاصی‌تر و سرگرم‌کننده‌تر باشد.»

مرسدس

به نظر می‌رسد که صفحه نمایش‌های غول‌پیکر موسوم به هایپر اسکرین به این زودی‌ها از صحنه روزگار محو نخواهند شد. بر اساس گزارش‌های موجود، مرسدس بنز قصد دارد در سال ۲۰۲۶، مدل S کلاس خود را با یک به‌روزرسانی اساسی روانه بازار کند. این به‌روزرسانی شامل استفاده از طرح صفحه نمایش مشابه مدل EQS، خودروی الکتریکی پرچمدار این شرکت، خواهد بود. اگرچه مدل فعلی S کلاس نیز دارای یک صفحه نمایش بزرگ در مرکز داشبورد است، اما شرکت اشتوتگارت در تلاش است تا با این اقدام، هماهنگی بیشتری بین خودروی احتراق داخلی و مدل الکتریکی خود ایجاد کند.

تمایل روزافزون به استفاده از صفحه نمایش بزرگ در خودروها، مشکلات متعددی را به همراه داشته است. برای مثال، داشبوردها به سرعت به لکه‌های اثر انگشت آغشته می‌شوند. همچنین، حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر، به‌ویژه در خودروهای لوکس، از جذابیت ظاهری آن‌ها می‌کاهد. علاوه بر این، استفاده از صفحات نمایش بزرگ اغلب به حذف دکمه‌های فیزیکی منجر می‌شود و دسترسی به بسیاری از عملکردهای خودرو را به سیستم اطلاعات و سرگرمی منتقل می‌کند. این امر باعث حذف دکمه‌های با کیفیت بالا از داشبورد می‌شود، که بسیاری از افراد، از جمله من، استفاده از آن‌ها را به صفحات نمایش لمسی ترجیح می‌دهند. در نهایت، یکی از مواردی که شخصاً از آن ناخشنودم، استفاده بیش از حد از نورپردازی محیطی است که فضای داخلی خودروهای لوکس را به کلوپ‌های شبانه دهه ۱۹۹۰ شبیه می‌کند.

هنگامی که از واگنر در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی در زمینه طراحی خودرو پرسیده شد، او با صراحت پاسخ داد: «خروجی هوش مصنوعی در حال حاضر بی‌کیفیت و ناکارآمد است.» با این وجود، او تأکید کرد که هوش مصنوعی به طور پیوسته در حال تکامل است و به سطحی رسیده که رئیس بخش طراحی مرسدس بنز پیش‌بینی می‌کند که در دهه آینده، هوش مصنوعی نقش محوری در فرآیند طراحی ایفا خواهد کرد: «به اعتقاد من، در طول ۱۰ سال آینده، احتمالاً بخش عمده‌ای از طراحی‌ها توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد و این امر می‌تواند منجر به از رده خارج شدن طراحان انسانی شود. جانشین من به احتمال زیاد یک سیستم هوش مصنوعی خواهد بود که هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به حقوق من دارد.»

منبع خبر

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است