تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: شنبه , ۴ اسفند , ۱۴۰۳
X
مرسدس موتورهای V-8 و V-12 را حفظ می‌کند

مرسدس موتورهای V-8 و V-12 را حفظ می‌کند

مرسدس این هفته در کنفرانس سالانه خود، استراتژی جدیدی را تحت عنوان “Mastering transformation” ارائه کرد. این برنامه، فراتر از یک شعار تبلیغاتی است و شامل گسترش مدل‌های الکتریکی در کلاس‌های C، GLC و E و همچنین به‌روزرسانی گسترده‌ای برای کلاس S می‌شود.

یکی از نکات قابل توجه این است که موتور قدرتمند V-12 همچنان در برخی مدل‌های پرچم‌دار مرسدس باقی خواهد ماند. با این حال، این موتور ۶.۰ لیتری توربو دوقلو تنها در بازارهای منتخب عرضه می‌شود، احتمالاً در کشورهایی که مقررات آلایندگی سخت‌گیرانه نیستند.

مرسدس قصد دارد بزرگ‌ترین موتور احتراق داخلی خود را همچنان در مدل‌های لوکس خود، از جمله مایباخ کلاس S مدل S680 و نسخه زرهی کلاس S گارد حفظ کند. همچنین، AMG همچنان موتور V-12 را برای پاگانی تأمین خواهد کرد تا در هایپرکار اوتوپیا به کار رود.

در حالی که Mercedes هنوز به موتور دوازده سیلندر وفادار مانده، رقبای آن بی‌ام‌و و آئودی مدت‌هاست که این مسیر را ترک کرده‌اند. بی‌ام‌و تولید M760i را در سال ۲۰۲۲ متوقف کرد و آخرین نسخه آن، فاینال ادیشن، تنها در ایالات متحده عرضه شد. در همین حال، آئودی نیز W-12 خود را پس از بازنشسته شدن نسل قبلی A8 در سال ۲۰۱۷ کنار گذاشت. در حالی که در ابتدا قرار بود نسخه فعلی A8 از موتور ۶.۰ لیتری W-12 بهره ببرد، اما آئودی تصمیم خود را تغییر داد و هرگز آن را عرضه نکرد، هرچند که نمونه‌های اولیه آن بر اساس نسل D5 ساخته شده بودند.

مرسدس

فراتر از حفظ V-12، مرسدس همچنین تأیید کرده که موتور V-8 نیز همچنان بخشی از آینده این برند خواهد بود. AMG در حال توسعه یک V-8 الکتریکی‌شده نسل بعدی است که از تکنولوژی پیشرفته بهره می‌برد و در مدل‌های آینده‌ای که بر روی پلتفرم داخلی AMG.EA ساخته می‌شوند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نکته مهم این است که معماری جدید AMG.EA از موتورهای احتراق داخلی نیز پشتیبانی می‌کند، نه فقط پیشرانه‌های الکتریکی. این موتور به‌روزرسانی شده برای مطابقت با مقررات سخت‌گیرانه یورو ۷ طراحی شده است، بنابراین بدون مشکل در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا قابل عرضه خواهد بود.

سرنوشت موتور شش سیلندر خطی مرسدس هنوز نامشخص است، اما با توجه به اینکه پیشرانه‌های V-8 و V-12 همچنان باقی خواهند ماند، منطقی است که انتظار داشته باشیم موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر نیز همچنان در خط تولید حفظ شود.

در بخش پایین‌تر مدل‌ها، مرسدس یک موتور چهار سیلندر الکتریکی‌شده ۴۸ ولتی با فناوری پیشرفته را آماده کرده که اولین بار ماه آینده در نسل جدید CLA رونمایی خواهد شد. این پیشرانه شامل یک موتور ۱.۵ لیتری است که با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هشت سرعته جفت شده است. این موتور توسط مرسدس توسعه یافته اما تولید آن در همکاری با یک شریک چینی انجام خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌های جدید، فقط ۳۰ درصد از فروش Mercedes تا سال ۲۰۲۷ به خودروهای هیبریدی پلاگین و تمام‌برقی اختصاص خواهد داشت، در حالی که ۷۰ درصد دیگر همچنان از پیشرانه‌های احتراق داخلی (ICE) بهره خواهند برد. بسیاری از این مدل‌ها به سیستم برقی ۴۸ ولت مجهز خواهند شد.

این تغییر نشان می‌دهد که مرسدس در برنامه‌ریزی اولیه خود برای تبدیل شدن به یک برند تمام‌برقی تا سال ۲۰۳۰ بیش از حد خوش‌بینانه عمل کرده بود. در حالی که این شرکت در ابتدا قصد داشت در جایی که شرایط بازار اجازه دهد به‌طور کامل برقی شود، اکنون مشخص شده که جهان هنوز برای چنین تغییری آماده نیست و خودروهای بنزینی همچنان بخش مهمی از بازار خواهند بود.

منبع خبر

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است