تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۲ آبان , ۱۴۰۴
X
مقایسه گرافیکی The Outer Worlds 2 روی PS5 و Xbox Series X؛ کدام کنسول بهتر عمل می‌کند؟

مقایسه گرافیکی The Outer Worlds 2 روی PS5 و Xbox Series X؛ کدام کنسول بهتر عمل می‌کند؟

The Outer Worlds 2 تا کمتر از یک هفته دیگر برای کنسول‌های نسل نهمی عرضه می‌شود و تیم دیجیتال فاندری، به مقایسه گرافیک و عملکرد فنی بازی روی کنسول‌های مقصد پرداخته است.

تبلیغات

The Outer Worlds 2 با آنریل انجین ۵ ساخته شده و دو حالت Performance و Quality را با خروجی ۶۰ هرتز روی ایکس باکس سری ایکس ارائه می‌دهد. مود Performance تقریبا در تمامی نبردها و محیط‌های گسترده بازی به هدف خود برای ارائه نرخ فریم ۶۰ می‌رسد، اما به وقوع مواردی چون کاهش چگالی پوشش گیاهی، فواصل انیمیشن محدودشده و پایین بودن رزولوشن نقشه سایه منجر می‌شود که کیفیت بصری بازی را کاهش می‌دهند. حالت Quality روی وفاداری بیشتر به گرافیک بازی با رزولوشن ۱۴۴۰p یا بالاتر تاکید داشته، نرخ فریم ۳۰ را ارائه داده و جزییات بیشتری در نورپردازی و پوشش گیاهی نمایش می‌دهد. در نهایت، حالت سوم که Balanced نام دارد، تنها روی نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز امکان فعال‌سازی دارد و ضمن قفل نرخ فریم روی عدد ۴۰، تلاش می‌کند تا کیفیت ۴K را برای بازیکنانی که به دنبال تعادل میان عملکرد و نرمی تصاویر هستند، در دسترس قرار دهد.

بازی روی ایکس باکس سری اس نیز تنها یک حالت ۳۰ فریمی Quality دارد که شباهت زیادی به حالت Performance سری ایکس داشته، اما با این تفاوت که رزولوشن داخلی به ۱۰۸۰p کاهش یافته است. کیفیت تصویر در مقایسه با حالت Performance روی سری ایکس، بالاتر و نرم‌تر بوده و در عین حال، شاهد دریافت یک عملکرد فنی پایدار هستیم. دارندگان نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز همچنان می‌توانند روی سری اس، از مود Balanced بهره‌مند شوند که از رزولوشن داخلی ۸۶۴p برخوردار بوده و همزمان با افت قابل توجهی در وضوح تصویر، یک تجربه روان و شگفت‌انگیز از گیم‌پلی در اختیار پلیر قرار می‌دهد.

the outer worlds

بازی در پلی استیشن ۵ نیز تقریبا گرافیک مشابهی با سری ایکس دارد، اما یک‌سری تفاوت‌های جزیی در آن دیده می‌شود. حالت Performance در این سخت‌افزار با وضوحی نزدیک به ۱۰۸۰p اجرا می‌شود، اما در نبردهای شدید از پارگی تصویر و افت فریم‌های متعدد رنج می‌برد. حالت Quality نیز رزولوشن تقریبا ۴K را ارائه می‌دهد، اما وجود مشکلاتی در زمان‌بندی فریم باعث می‌شود تا تصاویر، دارای لرزش‌ها و ناهماهنگی‌های ظاهری باشند. مود Balanced هم مشابه با سری ایکس عمل می‌کند، اما از افت فریم و مشکلات جزیی‌ای در نورپردازی برخوردار است. در پایان باید گفت که گرچه خبری از باگ حاشیه درخشان چمن‌ها در The Outer Worlds 2 روی پلی استیشن ۵ نیست و تصویری تمیزتر دیده می‌شود، اما گزینه Motion Blur درست عمل نمی‌کند و بازی، به حرکت بازیکن در محیط پاسخ نمی‌دهد.

در پلی استیشن ۵ پرو، بازی دارای جزییات گرافیکی بیشتری است اما قابلیت PSSR این کنسول نمی‌تواند با سیستم نورپردازی Lumen آنریل انجین ۵ تعامل کند و در نتیجه، ناپایداری و نویزهای تصویری زیادی دیده می‌شود. بخش‌های سایه‌دار یا بازتاب کننده نور در The Outer Worlds 2 نیز به واسطه این مشکل، با مسئله لرزش و درخشش نامعمول روبرو هستند. در مجموع اما باید گفت که عملکرد کلی بازی روی این سخت‌افزار میان‌نسلی، شباهت زیادی به نسخه پایه پلی استیشن ۵ دارد و گزینه PSSR، با وجود پتانسیل‌های بالای خود همچنان نمی‌تواند نتایج بصری پایدارتری نسبت به رندرینگ بومی ایکس باکس سری ایکس ارائه دهد.

موارد دیگری از جمله گزینه تنظیم FOV در بازه ۵۰ تا ۱۲۱ وجود دارد که شخصی‌سازی خوبی در تنظیمات بازی به بازیکن داده می‌شود، اما برخی از تنظیمات مانند Motion Blur به صورت پیش‌فرض فعال هستند و با وجود تغییراتی که بازیکن در مقدار آن می‌دهد، نتیجه نهایی روی یک مقدار ثابت باقی می‌ماند.

در پایان باید بگوییم که The Outer Worlds 2 می‌تواند عملکرد بصری و فنی خوبی روی ایکس باکس سری ایکس ارائه دهد، اما برای پلی استیشن ۵ باید اندکی با افت فریم‌ها و ناپایداری‌‌های فنی در بازی دست و پنجه نرم کنید. پلی استیشن ۵ پرو هم با وجود نمایش تصاویری با جزییات گرافیکی بیشتر، همچنان در بحث نورپردازی و پیاده‌سازی دقیق PSSR مشکل دارد و در تجربه این اثر، ارزش چندان بالایی نسبت به کنسول پایه به وجود نمی‌آورد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است