نسل پلی استیشن ۵، در حال حاضر بیشتر با تلاش سونی برای ورود به بازار بازیهای سرویس محور به جای عرضه عناوین تک نفره داستانی شناخته میشود. حال این راهبرد، پس از کنسل شدن پروژههای متعدد و عدم رضایت طرفداران، با شکست مواجه شده است.
استودیو Bungie، پروژه سرویس محور بزرگی به نام Marathon را در دست توسعه دارد. اما بر اساس اطلاعات جدید، به نظر میرسد در ابتدا این توسعه دهنده علاقهمند به تولید بازیهای داستانی بود که با مخالفت شدید غول گیمینگ ژاپنی روبرو شد.
یک منبع داخلی با نام زوحاد علی (Zuhaad Ali)، فاش کرد که در ابتدا این توسعه دهنده، قصد داشت که روی یک پروژه تک نفره و داستانی تمرکز کند، اما مدیران سونی با این ایده مخالفت کردند. این منبع داخلی، اعلام کرد که این کمپانی در آن زمان، تمام تمرکز خود را روی توسعه عناوین سرویس محور قرار داده بود.
زوحاد در ادامه میگوید که حتی بازیهای ویدیویی کوچکتر و کمریسکی که سرویس آنلاین نبودند، هرگز اجازه انتشار پیدا نکرده و بلافاصله روند توسعه آنها متوقف میشد. به نظر میرسد که در آن زمان، سونی تنها به قرار دادن عناوین سرویس محور در نقطه کانونی نسل پلیاستیشن ۵ علاقه داشت.
به باور بسیاری، با توجه به اتفاقات اخیر مانند لغو بازی Horizon MMO و عناوین سرویس محور دیگر مانند بازی معرفی نشده استودیو Bend، این رویکرد سونی بسیار کوتهبینانه بوده است. البته لازم به ذکر است در میان عناوین سرویس محور برنامهریزی شده توسط این کمپانی، Helldivers 2 بسیار موفق بوده و پروژهای مانند Marathon ممکن است در زمان عرضه فروش خوبی داشته باشد.
با این حال، تمرکز سونی بر بازیهای سرویس محور که به انحراف این کمپانی از مسیر توسعه عناوین تک نفره داستانی منجر شد، بدون شک اشتباه بود و لغو تعداد بسیاری از این پروژهها نیز این موضوع را به خوبی منعکس میکند. به دلیل این اتلاف عظیم وقت و منابع، بسیاری از طرفداران، نسل نهم را ضعیفترین نسل در تاریخ پلی استیشن مینامند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید