تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: یکشنبه , ۲۰ مهر , ۱۴۰۴
X
موج لغو اشتراک‌های گیم پس بعد از گرانی ۵۰ درصدی

موج لغو اشتراک‌های گیم پس بعد از گرانی ۵۰ درصدی

افزایش قیمت ۵۰ درصدی اشتراک گیم پس آلتیمیت توسط مایکروسافت، با واکنش شدید و گسترده کاربران مواجه شده و گزارش‌ها از هجوم بازیکنان برای لغو اشتراک خود حکایت دارند. این خشم عمومی پس از یک توییت تبلیغاتی نابجا از سوی ایکس باکس تشدید شد و کار به جایی رسید که حتی شرکت گیم‌استاپ نیز با کنایه‌ای سنگین، این سیاست قیمت‌گذاری را به سخره گرفت.

تبلیغات

در بحبوحه آشفتگی‌های اقتصادی جهانی، مایکروسافت بار دیگر قیمت اشتراک سرویس محبوب گیم پس را افزایش داد و این بار با بالا بردن ۵۰ درصدی هزینه اشتراک رده بالای آلتیمیت، موجی از انتقادات، شوخی‌های تلخ و لغو گسترده اشتراک‌ها را به راه انداخته است.

جرقه اصلی این موج جدید از اعتراضات، انتشار یک توییت از حساب رسمی ایکس باکس بود که همزمان با اعلام گرانی، با عبارت جوایز بیشتر به تبلیغ سطوح جدید گیم پس می‌پرداخت. این پست که از سوی کاربران نابجا و بی‌موقع توصیف شد، به سرعت با هزاران پاسخ تمسخرآمیز و تهدید به لغو اشتراک مواجه شد. عباراتی مانند «دو کلمه: همین الان لغو کنید» در میان کاربران دست به دست می‌شد و بسیاری با انتشار اسکرین‌شات‌هایی، لغو اشتراک خود را تأیید کردند. حجم مراجعات به صفحه لغو اشتراک به حدی بود که طبق گزارش‌ها، این وب‌سایت برای مدتی به دلیل ترافیک بیش از حد از دسترس خارج شد.

عمق این بحران زمانی مشخص شد که حتی شرکت گیم‌استاپ، که خود نیز با چالش‌های اعتباری در میان گیمرها روبروست، به جمع منتقدان پیوست. این فروشگاه در یک پست کنایه‌آمیز با اشاره مستقیم به قیمت جدید ۳۰ دلاری گیم پس نوشت: «هر ماه ۲۹.۹۹ دلار. مالک هیچ‌چیز نمی‌شوید.» و در مقابل، مدل کسب‌وکار خود را این‌گونه تبلیغ کرد: «یک بار بخرید، برای همیشه مالک شوید.» این حرکت، بحث قدیمی مالکیت دیجیتال در برابر اشتراک را بار دیگر داغ کرد.

این افزایش قیمت در شرایطی رخ می‌دهد که بسیاری از سرویس‌های استریم دیگر مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس نیز با وجود سودهای کلان، هزینه‌های خود را افزایش داده‌اند. اگرچه مایکروسافت تأکید دارد که این گرانی تنها شامل اشتراک آلتیمیت می‌شود، اما این همان سطحی است که دسترسی روز اول به بازی‌های بزرگی مانند The Outer Worlds 2 و Call of Duty: Black Ops 7 را ممکن می‌سازد و از این رو برای بسیاری از کاربران، تنها اشتراک ارزشمند گیم پس محسوب می‌شود. در نهایت، به نظر می‌رسد تنها ابزار کاربران برای مقابله با این روند، لغو اشتراک است؛ پیامی روشن که اگر به اندازه کافی بلند باشد، می‌تواند شرکت‌ها را وادار به تجدیدنظر در سیاست‌های خود کند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است