دن هاوزر (Dan Houser)، بنیانگذار شرکت راکستار میگوید هیچ ناشر و حتی گیمری فکر نمیکرد بازی GTA 3 به موفقیت دست یابد. فروش سرسامآور این اثر، نشان داد که اغلب افراد در زمان خود، برآوردهای ناقصی داشتند.
دن هاوزر در مصاحبه اخیر خود با وبسایت IGN درباره غیرقابل پیشبینی بودن موفقیت GTA 3 صحبت کرد و اعتقاد داشت که هیچکس انتظار محبوب شدن این بازی را نداشت، بهویژه زمانی که مشخص شد قرار است رویکرد هنری عنوان مذکور، استفاده از طراحی سهبعدی باشد؛ او ادامه داد:
ما فکر میکردیم که چیز هیجانانگیزی برای ارائه داریم (GTA 3)، اما هیچکس تحت تاثیر اینکه بازی چه پتانسیل شگفتانگیزی دارد قرار نگرفته بود، حتی مطبوعات نیز هیجان خاصی برای این بازی نداشتند اما برخی از گیمرها تا حدودی، موفقیت بازی را پیشبینی و درک کرده بودند.
حتی ناشران خاصی چون مایکروسافت نیز فرصت همکاری در توسعه و عرضه عناوین این فرنچایز را از دست دادند و در نهایت، از فروش میلیونی این مجموعه شوکه شدند. ناشر فرنچایز یعنی شرکت تیکتو نیز آن دوران در شرایط مالی خوبی قرار نداشت و به همین دلیل، نمیتوانست GTA 3 را در سطح بالایی، تکثیر و منتشر کند. هر بسته از بازی که به بازار عرضه میشد، به سرعت فروش میرفت و ناشر نتوانسته بود تا خود را با تقاضای موجود از سوی گیمرها هماهنگ نماید.
هاوزر در نهایت، میگوید که او و تیمش، از یک جایی به بعد توقع داشتند که فروش این بازی متوقف شود، اما چنین رخ نداد و با استقبال دیوانهوار گیمرها، راکستار خود را برای گسترش هر چه بیشتر این مجموعه جهانباز، آماده کرد. دن هاوزر، اعتقاد دارد که GTA 6 از چنین استقبال فوقالعادهای برخوردار خواهد بود و حتی با عدم حضور او در تیم توسعه دهنده، خدشهای به محبوبیت بالای این سری وارد نخواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید