تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۳۰ مهر , ۱۴۰۴
X
ناراحتی مدیر سابق بخش داستانی Battlefield 6 از حذف نام خود و تیمش در تیتراژ پایانی

ناراحتی مدیر سابق بخش داستانی Battlefield 6 از حذف نام خود و تیمش در تیتراژ پایانی

در حالی که Battlefield 6 به‌عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۵ شناخته می‌شود، یک اختلاف مهم در بخش پایانی بازی توجه‌ها را جلب کرده است. مارکوس لِهتو (Marcus Lehto)، کارگردان سابق این نسخه، در صفحه‌ی لینکدین خود اعلام کرده که از عدم درج نام خود و اعضای تیمش در تیتراژ پایانی بازی ناراضی است، افرادی که به گفته‌ی او، بیش از یک تا دو سال و نیم برای پایه‌گذاری بخش داستانی تلاش کرده‌اند.

تبلیغات

توسعه‌ی Battlefield 6 توسط تیم‌های مختلفی انجام شده که هرکدام بخشی از حالت چندنفره یا تک‌نفره را برعهده داشته‌اند. لِهتو پیش‌تر به‌عنوان معاون، مدیرکل و کارگردان خلاق در استودیوی Ridgeline Games فعالیت می‌کرد، یعنی بخشی از شرکت Electronic Arts که با هدف توسعه‌ی داستان مجموعه Battlefield تأسیس شده بود.

در سال گذشته، استودیوی Ridgeline تعطیل و ادامه‌ی توسعه‌ی بخش داستانی به استودیوی Criterion واگذار شد. با وجود نقش مهم لِهتو و همکارانش در مراحل اولیه‌ ساخت بازی، نام بسیاری از آن‌ها در تیتراژ پایانی Battlefield 6 یا به‌صورت مختصر در قسمت «تشکر ویژه» آمده یا به‌طور کامل حذف شده است.

ناراحتی مدیر سابق بخش داستانی Battlefield 6 از حذف نام خود و تیمش در تیتراژ پایانی - گیمفا

لِهتو در این‌باره می‌نویسد:

این توسعه‌دهندگان با استعداد، بیش از یک تا دو سال و نیم برای پایه‌گذاری بازی تلاش کردند. من به‌صورت داوطلبانه از پروژه جدا شدم و پس از آن، استودیو تعطیل شد. با وجود سهم قابل توجه این افراد، بیشتر کسانی که اخراج شدند فقط در بخش «تشکر ویژه» انتهای فهرست آمده‌اند و برخی از جمله خود من، اصلاً نامی ازشان برده نشده است.

او همچنین تصویری منتشر کرده که در آن نام پنج نفر از اعضای تیم، از جمله خودش، که به‌طور کامل از فهرست حذف شده‌اند، درج شده است. در میان این افراد، آندرس نارانخو (Andres Naranjo) و روهان ناکی (Rohan Knuckey) از تیم هُنری و جسیکا مور (Jessica Moore) و دن کار (Dan Carr) از تیم مهندسی حضور دارند.

در صنعت بازی‌سازی، نحوه‌ی درج نام افراد در بخش پایانی همواره بحث‌برانگیز بوده و شرکت‌ها الزامی برای ذکر نام همه‌ی مشارکت‌کنندگان ندارند. در پروژه‌های بزرگ، صدها نفر در توسعه‌ی بازی نقش دارند و همان‌طور که لِهتو اشاره می‌کند، همه‌ی آن‌ها شایسته‌ی دیده شدن هستند. او در پایان می‌گوید:

توسعه‌ی بازی یک تلاش گروهی بوده و هر مشارکت‌کننده‌ای سزاوار قدردانی منصفانه است.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است