مت هندراهان، یکی از مدیران شرکت Kepler Interactive، اعلام کرده که Clair Obscur: Expedition 33 هزینهای کمتر از حتی بسیاری از بازیهای AA قدیمی داشته است.
Clair Obscur: Expedition 33 بهعنوان یکی از تحسینشدهترین نقشآفرینیهای سالهای اخیر شناخته شده و همواره ترکیبی از جاهطلبی در مقیاس AAA و بودجهای در سطح AA توصیف میشود. با این حال، بودجه محدود بازی حتی از چیزی که تحلیلگران انتظار داشتند نیز کمتر بوده است. در مصاحبهای تازه با سایت GamesIndustry، مت هندراهان تأیید کرد که بودجه بازی پایینتر از برآوردهای غیررسمی بوده، گرچه از بیان عدد دقیق خودداری کرده. او گفته که بودجه این بازی حتی از Mirror’s Edge و Vanquish هم کمتر بوده.
Clair Obscur: Expedition 33 نشان داده که ساخت بازیهای خلاقانه و باکیفیت بالا، با بودجههایی بسیار پایینتر از هزینههای سنگین استودیوهای بزرگ ممکن است. هندرهان در این باره میگوید:
مطمئنم اگر از ۱۰ نفر بخواهند بودجه را حدس بزنند، هیچکدام به عدد درستی نمیرسند. مطمئنم که Mirror’s Edge و Vanquish بیشتر هزینه برداشتهاند، همین را دارم که بگویم.
در فضای بازیهای AA نیز، هزینههای ساخت طی دهه گذشته به شدت افزایش یافته. بنابراین موفقیت Clair Obscur در فروش و دریافت نقدهای مثبت، یادآوری بزرگی برای صنعت بازیسازی است. به گفته کارگردان بازی، گیوم بوشه، راز موفقیت Clair Obscur در ساخت تجربهای نهفته است که حتی خود توسعهدهندگان هم از بازی کردن آن به اندازه بازیکنان لذت ببرند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید