به نظر میرسد استراتژی چندپلتفرمی مایکروسافت موجب شده است تا اکثر هواداران تمایلی به خرید کنسول نسل بعدی Xbox نداشته باشند.
پس از یک شروع نه چندان موفق در نسل نهم، به نظر میرسد که Xbox رقابت مستقیم با PlayStation را کنار گذاشته و مسیر فعالیت خود را به عنوان یک ناشر چندپلتفرمی در پیش گرفته است. اگرچه این استراتژی از منظر تجاری برای مایکروسافت موفقیتآمیز بوده، اما برای مصرفکنندگان، محبوبیت گسترده برند Xbox کاهش یافته است. طبق یک نظرسنجی، بسیاری از طرفداران اعلام کردهاند که قصد خرید کنسول نسل بعدی Xbox را ندارند.
براساس نتایج یک نظرسنجی جدید، بیش از ۵۵ درصد از کاربران تمایلی به خرید کنسول نسل بعدی Xbox ندارند. همچنین حدود ۲۵ درصد نیز گفتهاند تصمیم نهایی آنها به مشخصات کنسول بستگی دارد. در این میان، تنها ۲۰ درصد اعلام کردهاند که کنسول نسل بعدی مایکروسافت را خریداری خواهند کرد.
طرفداران معتقدند که استراتژی چندپلتفرمی مایکروسافت باعث شده کنسولهای Xbox Series X/S جذابیت خود را از دست بدهند و عملاً هیچگونه بازی انحصاری وجود ندارد. حتی فرنچایزهای بزرگ و محبوب ایکس باکس مانند Gears of War و Forza Horizon نیز اکنون راهی پلتفرم پلی استیشن شدهاند.
از سوی دیگر، قیمت کنسولهای نسل فعلی ایکس باکس افزایش یافته و قیمت Series X اکنون تقریباً با PS5 Pro برابری میکند. در حال حاضر برخی از کاربران لزوم عرضه یک کنسول نسل بعدی Xbox را زیر سؤال بردهاند؛ زیرا به اعتقاد آنها این برند بخش بزرگی از جذابیت و هویت خود را از دست داده است.
این حال، مایکروسافت همچنان قصد توقف تولید کنسولهای خانگی را ندارد و توسعه نسل بعدی کنسولهای Xbox هماکنون در جریان است. در نقطه مقابل، سونی همچنان به حفظ سیاست انتشار عناوین انحصاری ادامه میدهد. این رویکرد باعث شده تا کنسول پلی استیشن ۵ برای کاربران جذاب باقی بماند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید