طبق افشای اینسایدر مشهور یعنی Moore’s Law Is Dead، نسخه جدید PSSR پلی استیشن از گزینه Frame Generation برخوردار نیست. سونی به طور قاطع، هیچ برنامهای برای قرار دادن آن در PSSR 2 ندارد.

طبق شایعات قبلی، سونی در حال کار روی نسخهای ارتقایافته از PSSR است که حافظه و GPU Time کمتری مصرف میکند و بهبود بیشتری در کیفیت تصویر اعمال میکند. به علاوه، برخی گفتهها حاکی از نیاز به آپدیت مجدد بازیها برای پشتیبانی کامل از نسل جدید این تکنولوژی است، چرا که امکان تغییر کامل API در آن وجود دارد. با این حال، به نظر میرسد یک قابلیت مهم در PSSR 2 غایب خواهد بود.
Moore’s Law Is Dead در جدیدترین اپیزود از پادکست Broken Silicon، موارد جدیدی را درباره این فناوری، به نقل از توسعه دهندگان و اسناد معتبر بیان کرده است. این افشاگر میگوید وقتی از یک منبع قابل اعتماد درباره احتمال وجود Frame Generation در نسخه جدید PSSR سوال نموده، چنین جوابی را دریافت کرده است:
هیچ چیزی از فریم جنریشن در PSSR جدید وجود ندارد. من نشنیدهام که حتی یک توسعه دهنده از سونی خواسته باشد چنین قابلیتی به این تکنولوژی اضافه نماید.
سونی نهتنها روی فریم جنریشن کار نمیکند، بلکه میداند که بازیسازان از آن متنفرند، متنفرند و متنفرند!

دلیل نبود این گزینه در نسخه جدید PSSR به محدودیتهای فنی مرتبط نیست. در واقع، به دلیل تلاش سونی برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت تصویر در نسل بعدی این تکنولوژی، وجود فریم جنریشن به نوعی میتواند نتایج بصری را دچار مشکل نماید. وجود Artifactها یا همان خطاهای تصویر و ناهماهنگی در فریمها و حرکات، از جمله مشکلات رایج استفاده از فریم جنریشنها هستند.
دیدگاهتان را بنویسید