فیلم Good Boy اثر متفاوتی است که توسط بن لئونبرگ ساخته شده و توانسته نمرات بسیار خوبی از منتقدان بگیرد.

فیلم Good Boy یک اثر روانشناسانه و پرتعلیق است که با فضاسازی تاریک و روایتی غیرمنتظره، تماشاگر را تا پایان درگیر میکند. داستان درباره مردی تنهاست که رابطهای عجیب و پیچیده با یک سگ مرموز آغاز میکند؛ رابطهای که به تدریج از مرز دوستی فراتر رفته و به قلمرویی هولناک وارد میشود. فیلم Good Boy با ترکیب عناصر وحشت، درام و روانشناسی، مرز باریک میان انسانیت و حیوانیت را به چالش میکشد.
منتقدان بر این باور هستند که فیلم Good Boy یک فیلم ترسناک با جلوههای بصری خیرهکننده و بار عاطفی ویرانگر است که با کنار گذاشتن قواعد کلیشهای ژانر، تجربهای منحصربهفرد، هولناک و مفهومی بلندپروازانه ارائه میدهد.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۴۸ نقد برای فیلم Good Boy منتشر شده که امتیاز ۹۲ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۷۰ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۹ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۴۸ نقد – امتیاز ۹۲ درصدمتاکریتیک | ۹ نقد – امتیاز ۷۰ از صد
«۹۱/۱۰۰ IndieWire | منتقد: رافائل معتمیور»
بهسادگی میتوان موفقیت فیلم Good Boy را به حضور ستارهی سگ فیلم نسبت داد، اما اثر هرگز اجازه نمیدهد شخصیت ایندی به یک ترفند سطحی تقلیل پیدا کند.
«۸۰/۱۰۰ Looper | منتقد: آلیستار رایدر»
این فیلم خیلی زود از سطح یک «گیمیک» فراتر میرود و از همان ابتدا تأثیرگذارتر میشود. در نهایت، به یکی از معدود فیلمهای ترسناکی بدل میشود که حتی میتوان آن را به کسانی که از این ژانر متنفرند نیز توصیه کرد. صحنههای ترسناک بهخوبی طراحی شدهاند، اما تأثیرشان در برابر داستانی تکاندهنده و احساسی درباره یک سگ و صاحبش رنگ میبازد.
«۷۰/۱۰۰ Collider | منتقد: نیت ریچارد»
کارگردان بن لئونبرگ در این فیلم نویدبخش استعداد فراوانی است و اثری ترسناک خلق کرده که هم وحشت دارد و هم قلبی بزرگ. البته این موضوع نیز بیتأثیر نیست که داستان حول محور یک سگ بامزه میچرخد.
«۷۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: فرانک شک»
فیلم Good Boy بهخوبی بر پایههای خودش ایستاده است و توانسته در مدت زمان کوتاه و هوشمندانه ۷۳ دقیقهای خود، تنش لازم را حفظ کند.
«۷۰/۱۰۰ IGN | منتقد: اریک گلدمن»
این فیلم با استفاده از ایدهی خلاقانهی خود، روایت یک خانهی تسخیرشده را نه بر محور انسان بلکه بر محور بهترین دوست او، یعنی سگ، بازآفرینی کرده است.
«۶۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: گرام گاتمن»
ریتم تند فیلم باعث میشود زمان هدر نرود. هرچند بارها به کلیشههای ژانر متوسل میشود، اما همین ایدهی مرکزی کافی است تا آن را به اثری تماشایی بدل کند. پایان فیلم با وجود بار عاطفی غیرمنتظرهاش، به دلیل شخصیتپردازی نهچندان قوی کاراکترهای انسانی، اندکی از تأثیر اوج داستان را میکاهد.
«۵۰/۱۰۰ Slant Magazine | منتقد: راس مکایندو»
فیلم Good Boy، داستانی ترسناک روایتشده از منظر یک سگ، همان فیلمی است که سرنوشتش از ابتدا وابسته به قدرت اجرای همین ایدهی محوری بود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید