فیلم Kiss of the Spider Woman جدیدترین ساخته بیل کاندن به شمار میرود که نمرات نسبتا خوبی از منتقدان گرفته است.
فیلم جدید بیل کاندن با عنوان Kiss of the Spider Woman، بازگشتی باشکوه به دنیای موزیکال است. کارگردان شناختهشدهی فیلمهای Dreamgirls و Beauty and the Beast این بار با یک اثر خیالانگیز و رنگارنگ به سبک تکنیکالر به سینما بازگشته که بر اساس موزیکال تحسینشده برادوی ساخته شده است.
داستان درباره والنتین با بازی دیهگو لونا است، یک زندانی سیاسی که سلولش را با مولینا (با بازی توناتوه)، مردی محکوم به بیعفتی عمومی، شریک میشود. در دل فضای خشن و بسته زندان، میان این دو مرد پیوندی غیرمنتظره شکل میگیرد؛ پیوندی که با روایتهای مولینا از یک فیلم موزیکال هالیوودی جان میگیرد، فیلمی که در آن ستاره محبوبش اینگرید لونا با بازی جنیفر لوپز نقشآفرینی میکند.
منتقدان بر این باور هستند که فیلم Kiss of the Spider Woman با بافتی سرشار از زیبایی بصری و پیچیدگیهای موسیقایی، جلوهای از زیبایی در دل تراژدی را به نمایش میگذارد؛ با اجرای خیرهکنندهای از جنیفر لوپز، توناتوه و دیهگو لونا.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۹۱ نقد برای فیلم Kiss of the Spider Woman منتشر شده که امتیاز ۷۶ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۶۵ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۲۹ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۹۱ نقد – امتیاز ۷۶ درصدمتاکریتیک | ۲۹ نقد – امتیاز ۶۵ از صد
«۹۰/۱۰۰ Slashfilm | منتقد: بیل بریا»
فیلم Kiss of the Spider Woman همچون بوسهای بزرگ از عشق است؛ فیلمی که چنان صمیمی و پرشور است که نمیتوان در برابر آن بیتفاوت ماند.
«۸۳/۱۰۰ The Film Stage | منتقد: جوردین سیرلس»
با وجود رفتوبرگشت میان واقعیت و خیال، فیلم Kiss of the Spider Woman ضربآهنگی احساسی و یگانه دارد که با صدایی بلند در سراسر فیلم طنین میافکند. هر قطعه موسیقی و رقص بهخوبی اجرا شده و از معنا و نماد سرشار است؛ موسیقی دلنشین است، شوخیها مؤثرند و شخصیتها، چه در جهان واقعی و چه در دنیای خیال، تماشایی هستند.
«۷۵/۱۰۰ The Playlist | منتقد: مارشال شفر»
کارگردانی بیل کاندن از نظر فنی دقیق و در برخی لحظات خیرهکننده است، اما تمام آن زرقوبرق نمیتواند شکاف میان آهنگی که میخواند و رقصی که میرقصد را پنهان کند. به بیان دیگر، فیلم Kiss of the Spider Woman درباره جادوی سینماست، اما خودش همیشه جادویی نیست.
«۷۵/۱۰۰ RogerEbert.com | منتقد: مونیکا کاستیلو»
نسخه بیل کاندن از Kiss of the Spider Woman یادآور این است که یک موزیکال سینمایی واقعی چه شکلی دارد و چه حسی ایجاد میکند.
«۷۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»
کاندن با چالشی دشوار روبهروست تا این اثر پیچیده را به یک موزیکال درخشان تبدیل کند، اما به لطف بازیهای تحسینبرانگیز سه بازیگر اصلی، گاهی به این هدف نزدیک میشود.
«۷۰/۱۰۰ Variety | منتقد: پیتر دبروژ»
این موزیکال در تاریکترین موقعیتها، رگههایی از نور و ارتباط انسانی مییابد، پیوندی بعید در میان ناامیدی مطلق.
«۷۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: مای عبدالباکی»
فیلم Kiss of the Spider Woman سرگرمکننده است و تماشاگر را به دنیای خیال خود میکشاند تا برای مدتی واقعیت را فراموش کند. و من در طول دو ساعت تماشای آن، واقعاً چنین کردم.
«۶۰/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»
فیلم Kiss of the Spider Woman اقتباسی شایسته است، اما حتی درخشش بصری و وسعت کارگردانی بیل کاندن نیز نمیتواند آن را به اثری واقعاً بزرگ تبدیل کند.
«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: بنجامین لی»
در صحنههایی که جنیفر لوپز حضور دارد و بیل کاندن در فضای خیالپردازانه خود بازی میکند، فیلم در امنترین و بهترین وضعیت است؛ هرچند سکانسهای سلولی در مقایسه کمی نمایشی و عجولانهاند.
«۵۸/۱۰۰ IndieWire | منتقد: رایان لاتانزیو»
فیلم Kiss of the Spider Woman ادای احترامی پرزرقوبرق به هنرمندان و دگراندیشانی است که رنج خود را به هویت و قدرت سیاسی تبدیل کردهاند؛ اما فیلمی که آنان را در خود جای داده، چندان انقلابی نیست.
«۵۰/۱۰۰ Slant Magazine | منتقد: کریس بارسانتی»
برای موزیکالی که با هدف ستایش و نقد نیروی دگرگونکنندهی خیال سینمایی ساخته شده، فیلم Kiss of the Spider Woman از سوی بیل کاندن آن اندازه درخشان و تأثیرگذار نیست که بتواند تماشاگر را کاملاً مسحور کند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید