فیلم Roofman با هنرنمایی چنینگ تیتوم، پیتر دینکلیج و کیرستن دانست در نقشهای اصلی است و توانسته نمرات خوبی از منتقدان دریافت کند.
فیلم Roofman یکی از غیرمنتظرهترین و جذابترین آثار بیوگرافی سال است که داستان واقعی یکی از عجیبترین مجرمان تاریخ آمریکا را به تصویر میکشد. این فیلم، به کارگردانی درک سیانفرانس با ترکیبی از واقعیت تلخ و طنز سیاه، به روایت زندگی مردی میپردازد که به دلیل سرقتهای عجیبش از رستورانهای زنجیرهای مکدونالد، شهرتی افسانهای پیدا کرد.
در فیلم Roofman، چنینگ تیتوم در نقش جفری منچستر ظاهر میشود؛ افسر ذخیره ارتش آمریکا که بعدها به یکی از معروفترین سارقان سریالی کشور تبدیل شد. منچستر به خاطر روش منحصربهفردش در ورود به مکانهای سرقت، نفوذ از طریق سقف، به نام مستعار Roofman معروف شد. او با چابکی نظامی و خونسردی مثالزدنی، از شاخههای مختلف مکدونالد سرقت میکرد، بدون اینکه از خشونت استفاده کند.
کریستن دانست در نقش زنی ظاهر میشود که ناخواسته وارد زندگی Roofman میشود و به پیچیدگیهای احساسی داستان عمق میبخشد. حضور بازیگرانی چون بن مندلسون و پیتر دینکلیج نیز به فیلم وزنی دراماتیک میدهد که میان خنده و تلخی در نوسان است.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۳۹ نقد برای فیلم Roofman منتشر شده که امتیاز ۸۲ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۶۹ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۱۴ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۳۹ نقد – امتیاز ۸۲ درصدمتاکریتیک | ۱۶ نقد – امتیاز ۶۵ از صد
«۸۰/۱۰۰ Collider | منتقد: تانیا حسین»
با حضور چنینگ تیتوم در یکی از بهترین نقشآفرینیهای دوران حرفهایاش و گروهی از بازیگران که با گرما و شوخطبعی هر گوشهی فیلم را پر میکنند، فیلم Roofman به یکی از دلپذیرترین شگفتیهای سال تبدیل شده است.
«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: پیتر دبروژ»
در نهایت، این شیمی بینظیر میان دو بازیگر اصلی است که فیلم را به اثری تبدیل میکند که ارزش تماشای دوباره دارد.
«۸۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»
این همان نوع فیلم دلگرمکنندهای است که کلیشههایی مثل «قلبت را میدزدد» برای آن ساخته شدهاند. آنچه در فیلم Roofman تازه و جذاب است، این است که هرگز شما را در احساساتش اغراق نمیکند. فیلم احساساتی اما صادقانه است.
«۸۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: ریچل لابونت»
با وجود کاستیها، در مجموع فیلمی سرشار از طنز و سرگرمی است، با داستانی که واقعاً باید دید تا باور کرد.
«۸۰/۱۰۰ Empire | منتقد: سوفی بوچر»
درک سیانفرانس تصویری پر از همدلی و در عین حال سرگرمکننده از زندگی مردی خارقالعاده ارائه میدهد؛ فیلمی که یکی از بهترین نقشآفرینیهای چنینگ تیتوم را در خود دارد. تماشاگر میتواند انتظار خنده، اشک و نوستالژی دهه ۲۰۰۰ را از آن داشته باشد.
«۷۸/۱۰۰ TheWrap | منتقد: استیو پوند»
البته هماهنگی میان لحنهای متفاوت فیلم همیشه بینقص نیست، اما در واقع همین تضادها هستند که به فیلم Roofman جان میبخشند. در اصل فیلمی غمانگیز است، اما در عین حال بسیار سرگرمکننده. و اگر این دوگانه متناقض به نظر برسد، شاید دقیقاً هدف فیلم همین باشد.
«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: بنجامین لی»
فیلمی دیگر و عمیقتر ممکن بود تلاش کند چهرهای چندوجهیتر از منچستر نشان دهد، اما فیلم Roofman ترجیح میدهد بیشتر بر احساس خوب تماشاگر تمرکز کند تا بر جنبههای تاریکتر شخصیت اصلی. هرچند شاید بهتر بود حداقل میان این دو وجه، تعادلی برقرار میشد.
«۵۸/۱۰۰ IndieWire | منتقد: کتی ریف»
فیلم Roofman گاهی بیش از آنکه پرتحرک و پرانرژی باشد، کمی طولانی به نظر میرسد، بهویژه با زمان ۱۱۹ دقیقهای که با وجود طولانی بودن، هنوز برخی از جذابترین بخشهای داستان واقعی منچستر را نادیده میگیرد.
«۵۰/۱۰۰ RogerEbert.com | منتقد: مایا ای گیتس»
در نهایت، Roofman فیلمی خوشساخت اما نه چندان ژرف است که بیش از اندازه بر اتفاقات زندگی منچستر تمرکز دارد، بیآنکه چندان به چرایی آنها بپردازد.
«۵۰/۱۰۰ Slant Magazine | منتقد: مارک هانسون»
ممکن است جفری منچستر واقعی انسانی مؤدب و محترم بوده باشد، اما فیلم درک سیانفرانس هرگز بهطور کامل تماشاگر را قانع نمیکند که این خصوصیت، باید چنین محور اصلی داستان باشد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید