فیلم The Lost Bus جدیدترین اثر سینمایی با هنرنمایی متیو مککانهی است که توانسته تحسین منتقدان را برانگیزد.
فیلم The Lost Bus یک اثر درام و بقا است که به کارگردانی پل گرینگرس ساخته شده و فیلمنامه آن را او به همراه براد اینگلسبی نوشته است. این فیلم بر اساس کتاب غیرتخیلی سال ۲۰۲۱ به نام Paradise: One Town’s Struggle to Survive an American Wildfire نوشته لیزی جانسون ساخته شده و داستان آتشسوزی مرگبار ۲۰۱۸ کمپ فایر را روایت میکند که به کشندهترین آتشسوزی تاریخ کالیفرنیا تبدیل شد.
در داستان فیلم، یک راننده اتوبوس باید کودکان و معلم آنها را از میان آتش و ویرانی عبور دهد و آنها را به امنیت برساند. متیو مککانهی، آمریکا فررا، یول وازکز و اشلی اتکینسون از جمله بازیگران اصلی فیلم هستند. این اثر با تمرکز بر تلاش برای بقا، دلهره و لحظات احساسی شدید، تصویری واقعی و تاثیرگذار از فاجعه طبیعی و شجاعت انسانها در مواجهه با آن ارائه میدهد.
منتقدان بر این باور هستند که فیلم The Lost Bus با بازسازی یک فاجعه واقعی با دقت و شدت ترسناک، تنش را بالا میبرد و در عین حال با هستهای انسانی، مدیون بازیهای تأثیرگذار متیو مککانهی و آمریکا فررا است.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۵۰ نقد برای فیلم The Lost Bus منتشر شده که امتیاز ۸۶ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۶۵ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۲۰ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۵۰ نقد – امتیاز ۸۶ درصدمتاکریتیک | ۲۰ نقد – امتیاز ۶۵ از صد
«۹۱/۱۰۰ The Film Stage | منتقد: جیک کرینگ شریفلز»
پل گرینگرس بیننده را به دلیل مهارتش در ساخت صحنههای دراماتیک جذب نمیکند نه صرفاً با ایجاد تنش مصنوعی؛ او دقیقاً میداند چه زمانی باید صحنه را کات کند، چه زمانی سرعت را کم کند و چه زمانی همهچیز را به اوج برساند. این کار شبیه علم به نظر میرسد، اما در واقع یک هنر است.
«۸۰/۱۰۰ BBC | منتقد: کارین جیمز»
The Lost Bus نیازی ندارد با پیام اخلاقی یا بازتاب زمانه بیننده را تحت فشار بگذارد؛ کارگردان پل گرینگرس اجازه میدهد مخاطب خودش این تجربه را حس کند.
«۷۵/۱۰۰ IndieWire | منتقد: کیت اربلند»
درام گسترده فیلم بهشدت تأثیرگذار است، کاری که پل گرینگرس و تیم هنری و جلوههای بصری او با باد انجام دادهاند شگفتانگیز است و درباره خود آتش هم باید گفت که تصاویر چنان زنده و ترسناک هستند که بیان آن با کلمات ممکن نیست.
«۷۵/۱۰۰ RogerEbert.com | منتقد: برایان تالریکو»
این فیلم یادآور تواناییهای کارگردان United 93 و Captain Phillips در انتقال ما به شرایط غیرقابل تصور است و مانند یک فیلم فاجعه واقعی فوقالعاده عمل میکند، یکی از آن آثاری که اگر در تلویزیون ببینید، معمولاً تا آخر تماشا میکنید.
«۷۰/۱۰۰ Collider | منتقد: نیت ریچارد»
ممکن است فیلم The Lost Bus به سطح آثار برجستهتر پل گرینگرس نرسد، اما این سطح استانداردی بسیار بالا است. با صحنههای فراگیر، بازیهای واقعی و کارگردانی عالی، جدیدترین فیلم Apple TV+ بر کمبودهایش غلبه میکند و به یک داکو-درام جذاب تبدیل میشود که ارزش وقت گذاشتن دارد.
«۶۷/۱۰۰ The A.V. Club | منتقد: مت دوناتو»
بدون آن جلوهی عظیم و درخشش هالیوودی در روایت مقاومت انسانی، اعمال نامتقارن دشواریها ممکن است جلوی درخشش بازی مککانهی را بگیرد. اما تلاشهای پل گرینگرس در سبک فیلمهای فاجعهای کلاسیک، همراه با خشم ناشی از اثرات مخرب انسانی بر محیط زیست، این تنش را تغذیه میکند.
«۶۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: مای عبدالباکی»
البته لحظاتی کمرمق وجود دارد و داستان به کمی فشردهسازی نیاز داشت، اما فقدان آن با بازیگرانی قوی، صحنههای تنشآور و صحنههای اکشن خوب جبران میشود.
«۶۰/۱۰۰ Variety | منتقد: پیتر دبروژ»
فیلم The Lost Bus مشابه برخی دیگر از آثار پل گرینگرس است که شخصیتها در آن کمتعداد و سطحی هستند (تنها یکی از کودکان نام و شخصیت دارد)، اما موفق میشود مخاطب را به دل ماجرا ببرد که در اینجا به معنای هدایت یک وسیله نقلیه بزرگ از میان جهنم واقعی است.
«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: بنجامین لی»
اگرچه فیلمنامه گاهی ساده و کمظرافت است، فیلم The Lost Bus صریح و ترسناک باقی میماند.
«۶۰/۱۰۰ Empire | منتقد: هلن اوهارا»
صحنههای آتش چنان ترسناک هستند که ممکن است در ذهن مخاطب حک شوند، اما با وجود حسن نیت، بخش انسانی کمتر از فاجعهای که باید تحمل شود، تأثیرگذار است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید