نقدهای فیلم اقتباسی و ترسناک Until Dawn منتشر شده و این اثر سینمایی نظرات متفاوتی از منتقدان گرفته است.
فیلم Until Dawn یکی از آثار ترسناک و دلهرهآور مورد انتظار سال ۲۰۲۵ است که با اقتباس از بازی ویدیویی محبوبی به همین نام ساخته شده و تلاش میکند تجربهای سینمایی و هیجانانگیز از ژانر وحشت روانشناختی ارائه دهد. این فیلم به کارگردانی دیوید اف. سندبرگ ساخته شده، فیلمسازی که به خاطر ساخت آثار موفقی چون Lights Out و Annabelle: Creation شناخته میشود.
ماجرا در یک کلبهی دورافتاده در کوهستان آغاز میشود، جایی که هشت نوجوان برای گرامیداشت یاد دوستان از دسترفتهشان گرد هم آمدهاند. اما چیزی نمیگذرد که وقایع مرموز، وحشتناک و توهمبرانگیزی شروع به رخ دادن میکند. با نزدیک شدن به نیمهشب، مرز بین واقعیت و کابوس از بین میرود و هر انتخاب میتواند مرگبار باشد. شخصیتها یکییکی با ترسهای درونی و گذشتههای تاریک خود روبهرو میشوند، در حالی که سایهی مرگ بالای سر همهشان سنگینی میکند.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۴۰ نقد برای فیلم Until Dawn منتشر شده که امتیاز ۶۰ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۵۶ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۱۲ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۴۰ نقد – امتیاز ۶۰ درصدمتاکریتیک | ۱۲ نقد – امتیاز ۵۶ از صد
«۸۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: مری کسل»
فیلم Until Dawn یک تجربه هیجانانگیز است و لذتی که عوامل سازنده از ساخت آن بردهاند، بهشکل مسری به تماشاگر هم منتقل میشود. لحظاتی از طنز و استراحتهای بهجا در دل تنش وجود دارد که به ما فرصت خندیدن میدهد و کمک میکند همراه با شخصیتها شجاعتر شویم.
«۸۰/۱۰۰ Slashfilm | منتقد: بیل بریا»
فیلمسازان موفق شدهاند اثری بسازند که هرچند عمق زیادی ندارد، اما در عین حال تازه، سرگرمکننده، ترسناک و جذاب است. برای یک فیلم ترسناک جریان اصلی که از بازی اقتباس شده، این خودش دستاورد بزرگی محسوب میشود. اما چیزی که به Until Dawn وزن بیشتری میدهد، پیچش متافیزیکی و اگزیستانسیالیستیاش در دل ترکیب هیولاهاست که باعث نمیشود بهترین فیلم سال باشد، اما بدون شک یکی از برترین فیلمهای ترسناک امسال است.
«۶۷/۱۰۰ IndieWire | منتقد: آلیس فورمن»
فیلم در مرزی میان Cabin in the Woods و فیلم معمایی و عجیب Serenity قرار میگیرد. بارها تلاش میکند که یک کمدی ترسناک تیزبین باشد و برخی از این تلاشها خوب هستند و برخی نه اما وقتی آن را بهعنوان یک شوخی و تقلید تمامعیار در ژانر وحشت نگاه کنیم، بهتر عمل میکند. اگر هدف سازندگان واقعاً همین بوده، شاید اسمی مثل Video Game: The Horror Movie مناسبتر بود!
«۶۰/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»
با اینکه فیلم Until Dawn سرگرمکننده است، اما در بیشتر بخشها نسبتاً سطحی باقی میماند، بهجز صحنههای قتل. در حالی که شخصیتهای بازی زمان بیشتری برای برقراری ارتباطهای پیچیده با هم داشتند، این پنج شخصیت در فیلم بیشتر تکبعدی هستند.
«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: بنجامین لی»
فیلم توسط دیوید اف. سندبرگ کنار هم نگه داشته شده، کارگردانی که در ساخت فیلمهای ترسناک استودیویی و باظرافت مثل Lights Out و Annabelle: Creation مهارت دارد. او بار دیگر ثابت میکند که فیلمسازی تجاری و کارآمد است، اما این بار هم فیلمنامه ضعیف مانع درخشش کامل او میشود. برای فیلمی که درباره تکرار و بازگشت است، تنها یکبار دیدن کافی است.
«۵۰/۱۰۰ IGN | منتقد: چیس هاچینسون»
در نهایت، فیلم سینمایی Until Dawn بیشتر ناامیدکننده است تا مرگبار؛ چرا که تمام آن وعدههایی که بازی ترسناک اصلی داده بود را رها میکند و بهجای آن، به مجموعهای از بازآفرینیهای سطحی فیلمهای ترسناک دیگر تبدیل میشود.
«۳۳/۱۰۰ The A.V. Club | منتقد: جیکوب اولر»
فیلمنامه ضعیف آنقدر خودنمایی میکند که فیلمبرداری خونآلود و قابل پیشبینیاش تقریباً به حاشیه میرود. با این حال، سندبرگ در اجرای صحنههای ترسناک مهارت دارد و گاهی موفق میشود دلهرهای مؤثر بهتصویر بکشد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید