نوبوو اوئماتسو، آهنگساز Final Fantasy، میگوید آنچه ساخت موسیقی را ارزشمند میکند، همان چالشهایش است. او که تقریباً آهنگسازی همه بازیهای Final Fantasy را بر عهده داشته، اکنون برای ساخت تمهای اصلی ریمیک سهگانه Final Fantasy 7 بازگشته است.
اوئماتسو در مصاحبهای برای وبسایت انجمن موسیقی ژاپن (JASRAC) گفت هرگز از هوش مصنوعی مولد استفاده نکرده و فکر نمیکند استفاده از آن رضایتبخش باشد. او گفت:
هرگز از هوش مصنوعی استفاده نکردم و احتمالاً در آینده هم از آن استفاده نخواهم کرد. باور دارم چیزی که با تلاش و کوشش خلق شود باعث ایجاد رضایت میشود. همچنین وقتی مردم موسیقی را گوش میدهند، بخشی از لذتش از شناختن پیشینه و هویت کسی است که آن را ساخته، اما هوش مصنوعی چنین پیشینهای ندارد.
اوئماتسو در ادامه گفت حتی در اجرای قطعاتی که قبلاً ساخته شدند هم موسیقی خلق شده توسط انسان میتواند منحصر به فرد باشد و همین موضوع آن را لذتبخش میکند. اوئماتسو با وجود نداشتن علاقه به هوش مصنوعی مولد، اشاره کرد میتوان از آن برای سایر جنبههای صوتی بازیها استفاده کرد. او در مورد تکامل موسیقی در بازیهای ویدیویی گفت:
با شروع هر نسل از بازیهای ویدیویی شاهد بهبود مداوم گرافیک هستیم، اما مسیر ارتقای صدا عملاً با امکان تولید و استفاده مستقیم از صداهای ضبط شده در استودیو، کامل شده است. احتمالاً گام بعدی در توسعه موسیقی بازیها، استفاده از موسیقی باینورال خواهد بود. البته در بازی Final Fantasy X تا حدودی از این مفهوم استفاده شده بود، اما اینکه در آینده چقدر مخاطبان مشتاق استفاده از چنین فناوریای باشند، هنوز مشخص نیست. از طرفی، یکی دیگر از چالشهای مهم، توانایی تغییر نرم و طبیعی میان قطعات مختلف موسیقی در طول بازی است. هوش مصنوعی شاید در این زمینه بتواند نقش موثری ایفا کند.
اوئماتسو در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد که چگونه کویچی سوگیاما، آهنگساز فقید مجموعه Dragon Quest، همیشه بازیهای Final Fantasy را تجربه میکرد و درباره موسیقی آنها به او بازخورد میداد. او گفت:
بعد از اینکه Final Fantasy 1 منتشر شد، ناگهان تماسی از دفتر آقای سوگیاما دریافت کردم. به من گفتند او کار من را دوست داشته است. من واقعاً از این اتفاق خوشحال شدم. بعد از آن، او همه بازیها را تجربه کرد و نظرش را با من در میان گذاشت. او در مورد موسیقی اپرا در Final Fantasy 6، گفت: این قطعه را بدون اینکه چیزی از اپرا بدانید نوشتهاید، نه؟ باید با من مشورت میکردید. اما وقتی برای مجموعهای مانند Final Fantasy آهنگ میسازید، طبیعتاً نمیتوانید به راحتی با آهنگساز مجموعه رقیب، یعنی Dragon Quest، مشورت کنید.
سال گذشته، اوئماتسو تأیید کرد بازی Fantasian Neo Dimension آخرین پروژه کاملی بوده که او به عنوان آهنگساز کازش را انجام داده، اما تأکید نمود که همچنان به ساخت موسیقی برای بازیها ادامه میدهد، فقط دیگر آلبوم کامل نمیسازد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید