پس از شکست تجاری Dragon Age: The Veilguard، یکی از نویسندگان سابق این مجموعه درباره اعتماد بیش از حد EA به این فرنچایز صحبت کرده است.
Dragon Age: Veilguard یکی از شکستهای غافلگیرکننده صنعت بازی در سال گذشته بود. هرچند BioWare اکنون تمرکز خود را روی توسعه Mass Effect گذاشته، اما روحیه تیم به شدت آسیب دیده و چندین نفر از توسعهدهندگان نیز این استودیو را ترک کردهاند. در گفتوگویی درباره مجموعه Dragon Age و شکستهای گذشته EA، یکی از نویسندگان سابق فاش کرد که این شرکت بهاشتباه تصور میکرد بخشی از مخاطبان بازیهای نقشآفرینی همیشه برای خرید Dragon Age حضور خواهند داشت.
دیوید گِیدر، نویسنده ارشد پیشین Dragon Age، اخیراً درباره دیدگاه EA نسبت به تغییر مسیر این مجموعه از تمرکز بر نقشآفرینی به تجربهای بیشتر مبتنی بر اکشن ماجراجویی صحبت کرده است. به گفته گیدر، EA باور داشت که مکانیکهای کُند و عمیق بازیهایی مانند Dragon Age: Origins، دست و پا گیر هستند و برای جذب مخاطبان گستردهتر مناسب نیستند. از دید این ناشر، این مکانیکها بیشتر مورد علاقه طرفداران جدی و خاص نقشآفرینی بودند؛ کسانی که EA آنها را «خورههای RPG» خطاب میکرد.
EA بر این باور بود که این افراد همیشه نسخههای جدید مجموعههای نقشآفرینی را خواهند خرید، به همین دلیل تلاش کرد مخاطبان گستردهتری را جذب کند. همین رویکرد نیز در مورد Dragon Age: Veilguard به کار گرفته شد، اما سال گذشته مشخص شد که EA اشتباه کرده است. دیوید گِیدر در این خصوص گفت:
لازم نبود نگران طرفداران سرسخت باشید. لازم نبود آنها را راضی نگه دارید.
Dragon Age: The Veilguard از بسیاری جهات انحراف بزرگی از ایدههای اصلی این مجموعه داشت و نتیجه این رویکرد، آسیب دیدن بازی بود. بسیاری از منتقدان به ضعف نگارش و کمبود عناصر نقشآفرینی در بازی اشاره کردند. این عنوان همچنین بهدلیل دیالوگهایش که در بسیاری موارد با فضای سنتی و تیرهوتار مجموعه در تضاد بود، جنجالبرانگیز شد. در پی این اتفاقات، طرفداران امیدوارند که EA متوجه شده باشد جذب مخاطب متفاوت همیشه تصمیم درستی نیست. شاید نسخه بعدی Mass Effect، همان اشتباه را تکرار نکند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید