شرکت نینتندو ضمن اشاره به تقاضای بسیار زیادی برای کنسول سوییچ ۲ در ژاپن، از احتمال تجربه بزرگترین عرضه سختافزار در تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی سخن گفته است.
این شرکت مستقر در کیوتو برای مدیریت تقاضای بالا در بازار داخلی ژاپن، از سیستم قرعهکشی بهره میگیرد. این سیستم اولویت را به مشتریانی میدهد که ساعات بیشتری بازی میکنند و اشتراک آنلاین نینتندو در کنسول سوییچ را خریدهاند. شونتارو فوروکاوا، رئیس نینتندو، در توییتر نوشته است:
ما تنها در ژاپن ۲.۲ میلیون درخواست در فروشگاه آنلاین رسمی نینتندو دریافت کردهایم و این بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیشبینی کرده بودیم. بنابراین، شاید تعداد زیادی از متقاضیان در قرعهکشی انتخاب نشوند. از این بابت عذرخواهی میکنیم.
سوییچ ۲ با قیمت ۴۵۰ دلار به عنوان کنسول جدید شرکت نینتندو عرضه شده است. این شرکت امیدوار است سوییچ ۲ باموفقیت جایگزین کنسول هشت ساله نینتندو سوییچ بشود. در ژاپن، نسخه خاصی از این کنسول که فقط از زبان ژاپنی پشتیبانی میکند با قیمت ۴۹,۹۸۰ ین (۳۵۰ دلار) فروخته میشود. این کاهش قیمت باعث افزایش تقاضا در کشور ژاپن شده است. همچنین، اخیراً اعلام شد به زودی پیشفروش در ایالات متحده نیز شروع میشود. این تاخیر به علت سردرگمی حاصل از تعرفههای جدید ایجاد شده بود. سهام نینتندو امروز در بازار توکیو ۵.۵٪ افزایش یافت. در دو هفته اخیر، این بیشترین درصد رشد سهام در یک روز بوده است.
پلهام اسمیترز از موسسه تحقیقات سهام Pelham Smithers Associates گفت:
با توجه به اینکه یک سوم فروش کنسول سوییچ ۲ در ژاپن انجام میشود، احتمالاً تاکنون ۶.۶ میلیون واحد از این کنسول در سطح جهان پیشخرید شده است.
تحلیلگران پیش از این پیشبینی کرده بودند نینتندو تا زمان عرضه سوییچ ۲ در تاریخ ۵ ژوئن (۱۵ خرداد)، قادر به تولید بین ۶ میلیون تا ۸ میلیون کنسول خواهد بود. کنسولهای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ به دلیل فروش ۴.۵ میلیون واحدی در ماه اول عرضه، عنوان موفقترین فروش در زمان عرضه را در اختیار دارند.
شونتارو فوروکاوا، رئیس نینتندو، همچنین اشاره کرده است نینتندو در حال اتخاذ تدابیری برای افزایش تولید است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید