با نزدیک شدن به انتشار Elden Ring: Nightreign، اطلاعات و جزئیات جدیدی از این عنوان به اشتراک گذاشته شدند که در این پست آنها را با شما به اشتراک میگذاریم.
در Nightreign، بازیکنان به صورت تیمهای سه نفره یا به تنهایی وارد میدان نبرد خواهند شد. ماموریت اصلی زنده ماندن در چرخه سه شبانه روز است که هر روز با باسهای ترسناک به پایان میرسد. در طول شبها، پدیدهای به نام Night’s Tide وجود دارد که نقشه را کوچکتر کرده و بازیکنان را وادار به تصمیمگیریهای سریع در مورد مبارزه و کاوش میکند.
بازیکنان هر شب با شکست دادن باسها به روز بعد میروند، اما به مرور با افزایش سختی دشمنان و چالشهای مختلف روبهرو خواهند شد. در شب سوم، بازیکنان باید از میان ۸ باس اصلی با نام Nightlord یکی را انتخاب کرده و او را شکست دهند.
در نقشه Limveld که به صورت تصادفی ساخته میشود، دشمنان و جوایز آنها در هر سری از بازی تغییر میکند و تجربهای غیرقابلپیشبینی به وجود میآید. این طراحی تضمین میکند که هر بار بازی، متفاوت از دفعه قبل باشد. اما باید بدانید شکست خوردن به معنای پایان کار نیست. بازیکنان با کسب Relic، میتوانند شخصیت خود را شخصیسازی کرده و برای ماجراجویی بعدی آماده شوند.
با پیدا کردن Sites of Grace، بازیکنان میتوانند سطح کاراکتر خود را ارتقاء دهند و قدرتهای بیشتری برای بقا به دست آورند. پیشرفتهایی که در هر راند به دست میآیند، دائمی هستند و بازیکنان را برای چالشهای آینده آماده میکنند. ترکیب تواناییهای اعضای تیم، کلید پیروزی بر باسها و دشمنان قدرتمند است. کار تیمی نقش پررنگی در این بازی ایفا میکند و با کاوش در بخشهای خطرناکتر نقشه، سلاحها و جوایز قویتری پیدا میشوند.
طی تجربه Elden Ring: Nightreign چه در جابهجایی و چه در مبارزات، سرعت حرف اول را میزند. دویدن بسیار سریعتر از Elden Ring خواهد بود و قابلیتهایی مانند دویدن روی دیوار، جابهجایی Gliding از طریق Spectral Hawk و دویدنِ حتی سریعتر با فشردن دکمه L3 وجود دارد. هر دور از بازی ۳۵ تا ۴۰ دقیقه به طول میانجامد و با شکست دادن دشمنان ویژه، تیم شما به عنوان جایزه یک ‘Latent Power’ دریافت میکند. این جایزه اجازه میدهد تا بین یک قدرت منحصر به فرد یا سلاح قدرتمند جدید، یکی را انتخاب کنید.
بازی شامل آیتمهایی به نام Relic نیز میشود که با تکمیل یک ماموریت به دست میآیند. این آیتم به عنوان آپگریدی همیشگی، قابل انتخاب و شخصیسازی خواهد بود. برخی رلیکها همیشه کارا خواهند بود، اما تعدادی نیز تنها مخصوص برخی کلاسها و تکنیکها هستند.
برای بازیابی همتیمی خود در زمان مرگ، باید به روحی که از آنها ظاهر میشود، حمله کنید. با هر بار مردن، در صورت مرگ دوباره، بازیابی طولانیتر میشود. در طول روز، پس از مرگ به سادگی دوباره بازیابی میشوید، اما در شب بازیابی فقط از طریق همتیمی ممکن است.
شما میتوانید سلاحها را با همتیمی خود به اشتراک بگذارید و حتی سلاح روی زمین افتاده را پین کنید.
دسترسی به این بتا تنها از طریق ثبتنام ایمیلی که ماه گذشته توسط FromSoftware انجام شد، امکانپذیر است. اگر پذیرفته شده باشید، ایمیلی حاوی کد دانلود دریافت کردهاید و میتوانید با دانلود نسخه بتا، در زمانهای مشخص شده وارد بازی شوید.
زمانبندی مراحل بتا بر اساس ساعت رسمی ایران به شرح زیر است:
مرحله اول: جمعه ۲۶ بهمن ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰مرحله دوم: شنبه ۲۷ بهمن ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰مرحله سوم: یکشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱:۳۰ تا ۴:۳۰ بامدادمرحله چهارم: یکشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰مرحله پنجم: دوشنبه ۲۹ بهمن ساعت ۰۶:۳۰ تا ۹:۳۰
نسخه عادی (۴۰ دلار)
بازی اصلیBonus Gesture (هدیه پیشخرید)
نسخه دیلاکس (۵۵ دلار)
بازی اصلیBonus Gesture (هدیه پیشخرید)آرتبوک دیجیتالیموسیقی متنچندین شخصیت و باس قابل بازیبستهالحاقی
نسخه کالکتور (۲۰۰ دلار)
تمام محتویات نسخه دیلاکسمجسمه ۲۵ سانتی متری Wylderآرت بوک فیزیکی ۴۰ صفحهای۸ کارت Nightfarersاستیل بوک
وبسایتهای مختلف طی هفتههای گذشته به عنوان Elden Ring: Nightreign دسترسی داشتهاند و پیشنمایشهای خود از این عنوان را به اشتراک گذاشتند. به طور کلی، پیشنمایشهای Nightreign بسیار مثبت بودهاند و یکی از بزرگترین وجه اشتراکهای آنها این است که اگرچه در نگاه اول شباهتهای زیادی با Elden Ring وجود دارد، اما گیمپلی آن بسیار متفاوت بوده و از مکانیکها و ساختار متفاوتی بهره میبرد.
گیماسپات در پیشنمایش خود میگوید Elden Ring: Nightreign اثری به نظر میرسد که جامعۀ اسپیدران عناوین FromSoftware را در مرکز توجه قرار داده است. همچنین ذکر شده که در این عنوان همه چیز در خدمت سرعت و گیمپلی اکشن با ریتم بالا قرار دارد و همین موضوع باعث تفاوت تجربه کلی با Elden Ring میشود.
کارگردان بازی Elden Ring Nightreing، جونیا ایشیزاکی (Junya Ishizaki)، در گفتوگو با رسانه PC Gamer اعلام کرد که نقشه بازی گاهی اوقات دچار تغییرات وسیعی میشود؛ مانند شکلگیری آتشفشانها، باتلاقها و یا جنگلها. ایشیزاکی در این باره توضیح داد:
ما میخواستیم نقشه بازی مثل یک دانجن (Dungeon) غولپیکر باشد، بنابراین پلیرها هر بار که بازی را تجربه میکنند، مناطق متفاوتی را کاوش خواهند کرد. در پایان روز سوم شما باید باسی را انتخاب کنید که میخواهید با آن روبهرو شوید.
ایشیزاکی در یک مصاحبه تایید کرد که بازیکنان در این بازی نمیتوانند روی زمین برای یکدیگر پیام بگذارند.
ایشیزاکی در این باره طی مصاحبهای با وبسایت IGN Japan اظهار داشت:
اینکه چرا قابلیت پیام دادن را حذف کردیم به این دلیل است که در بازی Elden Ring: Nightreign هر جلسه حدود ۴۰ دقیقه طول میکشد. به عبارت دیگر، زمانی برای نوشتن پیام خود و زمانی برای خواندن پیامهای نوشته شده توسط دیگران وجود ندارد.
بر اساس گفتههای کارگردان Nightreign، از نظر روایی هیچگونه ارتباطی بین Elden Ring و Elden Ring: Nightreign وجود ندارد. در مصاحبهای با IGN ژاپن، ایشیزاکی تأیید کرد که دنیاهای Elden Ring و Elden Ring: Nightreign به صورت موازی با یکدیگر هستند و ارتباطی با هم ندارند. به همین دلیل است که FromSoftware عمداً Elden Ring: Nightreign را اسپین آف خطاب میکند:
Elden Ring: Nightreign یک اسپینآف از Elden Ring است. این دو در دورهای که منتهی به «جنگ شکستگی» میشود، جهانهای مشترک دارند. بعد از جنگ شکستگی، جهان و داستان Elden Ring: Nightreign به صورت موازی از Elden Ring جدا میشود. دلیل اینکه ما یک دنیای موازی را انتخاب کردیم، این بود که خواستیم به داستانی که بازیکنان در Elden Ring تجربه کردند، احترام بگذاریم. Elden Ring: Nightreign داستانی متفاوت از Elden Ring است، بنابراین فکر میکنم افرادی که به Elden Ring وابسته هستند، میتوانند با اطمینان خاطر آن را تجربه کنند.
با اولین تریلر، طرفداران متوجه حضور دشمنان آشنایی چون Stormdrake از Dark Souls 3، یا Centipede Demon از Dark Souls در دنیای Elden Ring: Nightreign شدهاند. همچنین، Duke’s Dear Freja از Dark Souls 2 نیز در این عنوان وجود خواهد داشت. سازندگان تایید کردند که برخی دشمنان سری Dark Souls به این اثر راه پیدا خواهند کرد.
در مصاحبهای با IGN، کارگردان بازی تایید کرد که این عنوان به صورت تک نفره یا سه نفره قابل انجام است، اما نمیتوان آن را بهصورت دو نفره بازی کرد. او گفت:
بازی به گونهای طراحی شده که به صورت تیمی سه نفره انجام شود، اما میتوانید آن را به تنهایی بازی کنید.
Elden Ring: Nightreign در زمان عرضه شامل ۸ کلاس خواهد شد، اما پلیرهای بتا تنها به ۴ کلاس زیر دسترسی دارند:
Wylder
دارای یک Grapple Hook برای کشیدن دشمنان به سمت خود است و میتواند از مهارتی قابل شارژ برای حمله انفجاری استفاده کند. اگر با دشمن عظیمی روبهرو شود، به جای کشیدن او، خودش به سمت باس کشیده میشود.
Duchess
دارای قدرت “Replay” است که با آن میتواند برخی آسیبهای وارد شده به دشمن در چند ثانیه اخیر را باری دیگر تکرار کند. همچنین، میتواند کل تیم خود را نامرئی کند.
Recluse
با یک حمله Elemental، میتواند FP (مانا) دشمنانی که نابود کرده را به خود اضافه کند. همچنین، توانایی ضعیف کردن دشمنان اطراف خود برای دریافت آسیب بیشتر را دارد.
Guardian
یک کلاس دفاعی است و به لطف قابلیت ویژهای که دارد، میتواند خود را به هوا پرتاب کند و بر سر دشمن فرود آید.
شرکت Bandai Namco و استودیوی FromSoftware با انتشار تریلر پیشخرید، اعلام کردند که بازی کوآپ Elden Ring: Nightreign در تاریخ ۳۰ مِی ۲۰۲۵ (۹ خرداد ۱۴۰۴) با قیمت ۴۰ دلار برای Xbox Series X/S ،Xbox One ،PS4 ،PS5 و PC عرضه خواهد شد. افرادی که بازی را پیشخرید کنند، یک gesture به نام “Rain” دریافت خواهند کرد. این عنوان در پاییز ۲۰۲۵ یک بستهالحاقی ۱۵ دلاری دریافت خواهد کرد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید