سرانجام در مراسم The Game Awards 2025 لیان اسکات کندی به عنوان شخصیت قابل بازی دوم Reisdent Evil Requiem تایید شد. پس از مراسم، کارگردان بازی در مصاحبهها بیشتر پیرامون این کاراکتر صحبت کرد. همچنین، طرفداران نیز به چند نکته پی بردند.

شرکت کپکام در تمامی تریلرهای قبلی بازی Resident Evil Requiem بهطور پنهانی حضور شخصیت محبوب لیان اسکات کندی (Leon S. Kennedy) را نشان داده بود که البته تا به امروز از نگاه طرفداران دور ماند و تنها پس از معرفی رسمی او در رویداد The Game Awards 2025 آشکار شد. پس از معرفی رسمی، بسیاری از طرفداران دوباره به دو تریلر قبلی رجوع کردند و در آنها نشانهای ظریف و پنهان یافتند. در بخشی کوتاه از نمایش متن Requiem، اگر تصویر در یک فریم خاص متوقف و سپس بهصورت عمودی وارونه شود، کلمه Leon آشکار میشود.



کارگردان بازی Resident Evil Requiem در یکی از مصاحبهها گفت بخشهای مربوط به لیان با هدف کاهش تنش گیمپلی گریس که بر وحشت بقاء متمرکز است، طراحی شدهاند. به همین دلیل، این عنوان احساسی شبیه ترکیب دو بازی متفاوت را به مخاطب منتقل میکند.
آکیفومی ناکانیشی (Akifumi Nakanishi)، کارگردان Resident Evil Requiem، در مصاحبهای با وبسایت Automaton گفت:
از آنجایی که بخشهای آرام و پنهان شدن در برابر هیولاها با شخصیت لیان جور درنمیآید، بخشهای او روی اکشن شدید و آدرنالینی تمرکز دارند و در مقابل، بخشهای گریس ترسناکتر هستند. این بار میخواهیم تفاوت تجربه گیمپلی این دو شخصیت را برجسته کنیم.
این دقیقاً شبیه آن است که دو بازی با دو نوع تنش کاملاً متفاوت را در هم ادغام کرده باشید. اوایل نگران بودیم بازیکنان نتوانند با این دوگانگی کنار بیایند. در مرحله فعلی توسعه احساس میکنیم این تضاد به بازی ریتمی منحصربهفرد میدهد که مانند پریدن در یک حمام یخ بعد از نشستن در سونا است.
ماساتو کومازاوا (Masato Kumazawa)، تهیهکننده بازی، در این باره میگوید:
پس از اتمام یک بخش ترسناک، اکشن هیجانانگیزتر و بعد از یک بخش اکشن، وحشت تأثیرگذارتر و ترسناکتر احساس میشود. فکر میکنم این یک تجربه ترکیبی است که تنها با کنار هم قرار دادن دو سبک کاملاً متفاوت از گیمپلی امکانپذیر میشود. Requiem بدون شک یک بازی ترسناک است، اما فکر میکنم بازیکنان نوعی شور و رضایتی را تجربه خواهند کرد که نسخههای گذشته Resident Evil ارائه نمیدادند.

کپکام با تمرکز بر ایده «لیان در سال ۲۰۲۶»، تلاش کرده تا تغییرات روحی و جسمی او را در گیمپلی منعکس کند. لیان که حالا مسنتر و باتجربهتر شده، به دلیل جنگ بیپایان و فرسایشی علیه بیوتروریسم و به خصوص زامبیها، مهارتهای رزمی پختهتری پیدا کرده است. مکانیکهای مبارزه او بر پایه گیمپلی ریمیک نسخه چهارم بنا شده اما المانهای جدید و منحصربهفردی به آن افزوده شده است؛ تا جایی که در تریلر بازی شاهد صحنهی غافلگیرکننده استفاده او از ارهبرقی علیه دشمنان بودیم. طبق گزارشها، یکی از مکانیکهای اصلی بازی توانایی برداشتن سلاح از محیط است. لیان همچنان میتواند لگد چرخشی به زامبیها بزند.
همانطور که در تریلر میبینیم، لیان یک اتومبیل پورش نیز خواهد داشت. به طور رسمی تایید نشده که این خودرو را میتوان کنترل کرد یا خیر اما منبع داخلی، داسک گالم، میگوید در مناطق باز این امکان را خواهید داشت.

ناکانیشی با اشاره به تکامل شخصیتی لیان فاش کرد که تیم سازنده وسواس زیادی به خرج داده تا او را به عنوان یک «مرد میانسال جذاب و کاریزماتیک» (که در فرهنگ ژاپن اصطلاحاً Ikeoji نامیده میشود) طراحی کند؛ رویکردی که با توجه به واکنشهای مثبت طرفداران به تریلر بازی، موفقیتآمیز بوده است. به گفته ناکانیشی، لیان در این نسخه علاوه بر ظاهر جذاب، دارای نوعی شوخطبعی خشک و کنایهآمیز نیز هست:
صد البته که تنها ویژگی لیان، خوشتیپ بودنش نیست، او از لحاظ شخصیتی نیز بسیار باهوش و کاریزماتیک است. او کاراکتری است که حاضر میشود برای نجات دیگران، جان خود را فدا کند؛ اما ابداً بابت این موضوع تکبر از خود نشان نمیدهد.

کارگردان بازی در مصاحبه با رسانه Automaton اعلام کرد که زمان گیمپلی بازی تقریباً به صورت مساوی میان لیان و شخصیت جدید بازی، گریس اشکرافت، تقسیم شده است. ناکانیشی ساختار روایی و گیمپلی این اثر را به Resident Evil: Revelations تشبیه کرد که در آن بازیکنان کنترل دو شخصیت شخصیتهای اصلی را به تناوب در دست داشتند.

پیش از رونمایی رسمی شرکت کپکام از لیان در Resident Evil Requiem، تصویری از لیان با چشمبند در شبکههای مجازی دست به دست شد. پس از رونمایی رسمی از لیان، کارگردان Requiem با انتشار تصویر بالا این لیک را مورد تمسخر قرار داد.
Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، ویندوز و نینتندو سوییچ ۲ عرضه خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید