در سطح جهانی، PC گیمینگ شاهد رشد چشمگیری بوده و از تصویر نسبتاً حاشیهای دهههای گذشته خود فاصله گرفته است؛ با این حال، آمار ژاپن نسبت به جهان کمی متفاوت است.
آخرین دادهها از سوی Famitsu منتشر شده و جزئیات آن به شرح زیر هستند:
حدود ۵۴.۷ میلیون نفر در رده سنی ۵ تا ۵۹ سال در ژاپن بازیهای ویدیویی انجام میدهند.۴۲.۷۷ میلیون نفر از این افراد روی دستگاههای موبایل بازی میکنند.۲۹.۵۱ میلیون نفر روی کنسولها بازی میکنند.۱۴.۵۲ میلیون نفر روی رایانه شخصی بازی میکنند.
همانطور که Automaton اشاره میکند که «این ارقام انحصاری نیستند، چرا که بسیاری از کاربران به صورت همزمان روی چندین پلتفرم بازی میکنند». نکته کلیدی اینجاست که از سال ۲۰۱۵، در حالی که مخاطبان بازیهای کنسولی چند میلیون افزایش یافته و مخاطبان بازیهای موبایل با رشد نجومی ۲۸ میلیونی روبرو شدهاند، تعداد بازیکنان رایانهای سه میلیون کاهش یافته است.
رشد خیرهکننده بازیهای موبایل قطعاً در کاهش نسبی مخاطبان رایانهای ژاپن نقش داشته است. در ResetEra، جیمز گالیزیو، روزنامهنگار شناختهشده از RPG Site (با نام کاربری ‘Theswweet’ در Era) سریعاً اشاره کرد که فارغ از جزئیات، این موضوع ابعاد پیچیدهتری دارد:
فرض من این است که این کاهش تمام ماجرا را روایت نمیکند؛ در آن زمان که PC گیمینگ رو به رشد بود، بازیهای مرورگری محبوبیت زیادی داشتند و به گمانم بیشتر آن جمعیت با امکانپذیر شدن بازی موبایل، به این پلتفرم مهاجرت کردهاند. چندین توسعهدهنده به من گفتهاند که این روزها نمیتوان بازی رایانهای را در ژاپن نادیده گرفت.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید