هواوی با پیشی گرفتن از اپل، حالا صدرنشین بازار جهانی پوشیدنیها است و ارزانفروشی رمز موفقیت آن بوده است.
به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، وقتی صحبت از گجتهای پوشیدنی میشود، اولین نامی که به ذهن میرسد احتمالا Apple است.
ساعتهای هوشمند این برند در همهجا دیده میشوند. اما برخلاف تصور رایج، Apple دیگر پرچمدار بازار جهانی پوشیدنیها نیست. در واقع، در سهماهه اول سال ۲۰۲۵، رتبه اول به Huawei رسیده است؛ نه Fitbit، نه Google و نه Garmin.
بر اساس آمار جدید منتشرشده توسط IDC چین، Huawei در بازار جهانی پوشیدنیها عملکرد فوقالعادهای داشته است. این شرکت در سهماهه اول ۲۰۲۵ توانست ۱۰ میلیون دستگاه بفروشد؛ عددی که رشد ۴۲.۴ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.
با این فروش چشمگیر، سهم Huawei از بازار جهانی به ۲۱.۹ درصد رسیده؛ در حالی که همین زمان در سال گذشته ۱۷ درصد بوده است. اما آیا رتبه دوم به Apple رسیده؟ نه، باز هم اشتباه است. رتبه دوم در اختیار Xiaomi قرار دارد که با فروش ۸.۷ میلیون دستگاه، حالا ۱۹ درصد بازار را در اختیار دارد. این در حالی است که سهم این برند سال گذشته ۱۴.۷ درصد بود.
Apple با فروش ۷ میلیون دستگاه در این بازه، حالا در رتبه سوم قرار گرفته و ۱۵.۵ درصد از بازار را در اختیار دارد؛ که البته نسبت به سهم ۱۲.۵ درصدی سال گذشته پیشرفت داشته است. برندهای Samsung و Garmin نیز به ترتیب با سهمهای ۷.۵ و ۴.۷ درصدی در جایگاههای چهارم و پنجم قرار گرفتهاند.
موفقیت Huawei و Xiaomi در این بازار، دلایل مشخصی دارد. در حالی که Apple Watch یکی از شناختهشدهترین پوشیدنیهای بازار است، اما محدودیتهایی دارد. اول از همه اینکه برای استفاده کامل از آن، باید حتما یک iPhone داشته باشید. این یعنی بخش بزرگی از کاربران بالقوه در دنیا بهطور کامل کنار گذاشته میشوند.
نکته دوم قیمت این ساعتهاست. حتی مدل اقتصادیتر Apple Watch SE هم همچنان یک محصول گرانقیمت محسوب میشود. در مقابل، شرکتهایی مثل Huawei و Xiaomi گزینههای بسیار متنوعتری دارند که با قیمت پایینتر برای طیف وسیعی از کاربران مناسب هستند.
مثلا Xiaomi Smart Band 9 تنها با قیمت ۳۹.۹۹ یورو عرضه میشود و در عین سادگی، امکانات کاملی برای پایش سلامتی و فعالیتهای ورزشی ارائه میدهد.
نباید سری Huawei Band را هم نادیده گرفت که حدود ۵۰ دلار قیمت دارد و انتخابی عالی برای کسانی است که iPhone ندارند یا به دنبال محصولی ساده و کاربردی هستند. همین استراتژی قیمتگذاری باعث شده برندهای چینی در بازار پوشیدنیها به قدرت اول تبدیل شوند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید