با وجود اینکه هوش مصنوعی میتواند فرآیند توسعه بازیهای را تسهیل کند، اما استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two، معتقد است که این فناوری هرگز قادر به خلق یک GTA بسیار خوب نخواهد بود، زیرا مدلهای فعلی یک ویژگی بسیار مهم را ندارند.

مدیرعامل Take-Two طی مصاحبهای با شبکه CNBC، پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در بازیهای ویدیویی اعلام کرد که مدلهای فعلی هوش مصنوعی قادر به ساخت یک بازی GTA با کیفیت بالا نیستند. وی اظهار داشت که استفاده از هوش مصنوعی برای خلق مالکیت فکری نهتنها مشکلاتی در زمینه حفاظت از حقوق خود ایجاد میکند، بلکه احترام به حقوق دیگران را نیز به چالش میکشد.
با وجود نبود هیچگونه محدودیتی برای هوش مصنوعی، استراوس زلنیک معتقد است که باز هم امکان ساخت یک بازی GTA با کیفیت بالا وجود نخواهد داشت.
وی در این باره گفت:
آیا فردا میتوانیم یک دکمه فشار دهیم و معادل برنامه بازاریابی GTA را ایجاد کنیم؟ پاسخ منفی است. اول اینکه هنوز نمیتوان این کار را انجام داد و دوم اینکه به نظر من، چیزی با کیفیت بالا حاصل نمیشود و تنها با اثری تکراری و تقلیدی روبهرو خواهید شد.
زلنیک توضیح میدهد چیزی که مانع از خلق یک GTA بسیار خوب توسط هوش مصنوعی میشود، کمبود خلاقیت است و این مورد ذاتاً در تمام مدلهای هوش مصنوعی وجود ندارد. مدلهای پیشبینیکننده که بر اساس دادههای قدیمی آموزش دیدهاند، ممکن است در برخی حوزهها عملکرد نسبتاً خوبی داشته باشند، اما نمیتوانند جهانهای چندلایهای که بازیهای Take-Two به آن شهرت یافتهاند را خلق کنند.
او در پایان افزود:
خلاقیت تیم فوقالعاده است و کاری که Rockstar Games انجام میدهد و بارها و بارها آن را انجام داده، خلق چیزی نزدیک به کمال است. هیچ خلاقیتی در هیچ یک از مدل هوش مصنوعی وجود ندارد، زیرا این مدلها بر پایه دادهها عمل میکنند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید