هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) میپذیرد که Death Stranding واقعاً عجیب است. اما این موضوع از طرف توسعهدهندهای که همیشه مشتاق خلق تجربههایی منحصربهفرد بوده، چندان هم غیرمنتظره نیست.
در گفتوگویی با مجله Edge، کوجیما اذعان کرد که نسخهی اصلی Death Stranding بازی عجیبی بوده است. شاید این جمله برای اکثر مخاطبان جای تعجب نداشته باشد، اما شنیدن چنین عبارتی از زبان توسعهدهندهای با این سطح از تخیل و نوآوری غافلگیرکننده بود. زمانی که در خود بازی، از همان اوایل، بازیکن موظف میشود پیکر رئیسجمهور ایالات متحده را به یک مرکز مخصوص سوزاندن اجساد منتقل کند، عجیب بودن اثر مبرهن است.
شاید با در نظر گرفتن ذهن خلاق کوجیما و میل او به ساخت بازیهای متفاوت، واژه عجیب صرفاً نوک کوه یخ باشد. در بخشی دیگر از این مصاحبه، کوجیما خاطرنشان کرد که علاقهای به ساخت بازیای که مورد پسند همه باشد، ندارد و از تغییر تمها یا داستان بازی بر اساس بازخوردها سر باز میزند. البته ممکن است جزئیاتی چون شیوه کنترل یا زاویه دوربین را تغییر دهد، اما هسته اصلی داستان همان خواهد ماند که هست. از نظر او، اگر شما فکر میکنید بازی عجیب است، این مشکل شماست، نه مشکل او.
بد نیست یادآوری کنیم که عجیب بودن به نوعی بخشی از هویت توسعهدهندهای مانند کوجیما شده است. از بازیای که در آن خونآشامها با نور خورشید تغذیه میشوند گرفته تا ایدهای که اخیراً مطرح کرده بود که شخصیت بازی در صورتی که بازی را رها کنید، همه چیز را فراموش میکند. در کل به ندرت میتوان در کارنامهی او چیزی را یافت که عادی تلقی شود و دلیلی هم وجود ندارد که این روند در Death Stranding 2 متوقف شود؛ عنوانی که بد نیست یادآور شویم، شامل یک مرد عروسکی سخنگو و یک ضد قهرمان نوازنده گیتار الکتریک است!
اگر همهی اینها صرفاً عجیب تلقی میشود، به نظر شما کوجیما در آینده چه چیزهایی برای مخاطبان تدارک دیده است؟
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید