هیدئو کوجیما، کارگردان بازی Death Stranding 2: On the Beach، در مصاحبه با خبرگزاری VGC گفت ایدههایی برای نسخه بعدی Death Stranding دارد، اما برنامهای برای ساخت آن ندارد.
کوجیما در گفتوگو با خبرگزاری VGC، به ایده استفاده از Plate Gates (دروازههایی که به شخصیتها اجازه میدهند تا به نقاط مختلفی سفر کنند) در Death Stranding 2: On the Beach اشاره کرد. به گفته او این موضوع میتواند امکان ساخت نسخههای متفاوتی از Death Stranding را در کشورهای مختلف ایجاد کند. کوجیما در این رابطه گفت:
اگر از مفهوم Plate Gate استفاده کنم، میتوانم دنبالههای نامحدودی بسازم. البته من هیچ برنامهای برای این کار ندارم، چون ایده متفاوتی برای دنبالهای دیگر دارم. خودم آن را نمیسازم، اما اگر این ایده را به کسی بدهم، احتمالاً ساخته خواهد شد.
کوجیما همچنین بیان کرد وضعیت جهان در دوران پاندمی COVID-19 به او ایده ساخت Death Stranding 2: On the Beach را داد. به گفته او این نسخه بر روی چگونگی روابط مردم پس از یک پاندمی و تأثیر پاندمی در فاصله گرفتن انسانها از هم تمرکز خواهد کرد. او توضیح داد:
ما Death Stranding را قبل از پاندمی COVID-19 منتشر کردیم. در آن زمان جهان به سوی انزوا و تقسیم شدن پیش میرفت و ما شاهد موضوعاتی مانند خروج برتانیا از اتحادیه اروپا بودیم. بنابراین من در ساخت داستان و گیمپلی بازی Death Stranding به تلاش برای برقراری ارتباطات و بیان فاجعه بار بودن این جدایی تمرکز داشتم.
فقط سه ماه پس از انتشار بازی وارد پاندمی شدیم و من واقعاً تعجب کردم. انگار Death Stranding در دنیای واقعی اتفاق افتاده بود. در دنیای واقعی چیزی مشابه Chiral Network داریم که همان اینترنت است. بنابراین اوضاع نسبت به قرن نوزدهم (شیوع آنفولانزای اسپانیایی) متفاوت بود. ما پاندمی را به لطف اینترنت و اتصال آنلاین مردم پشت سر گذاشتیم.
در ادامه، کوجیما اشاره کرد اکنون در دنیای واقعی، اینترنت باعث انزوا بیشتر مردم شده است. این موضوع در قالب مسائلی مانند تماسهای ویدیویی به وضوح دیده میشود. به گفته او اکنون بچهها در مدارس به جای معاشرت با همکلاسیهایشان، به صفحه نمایشها خیره میشوند. او توضیح داد:
حالا در استودیوی ما کسانی هستند که از خانه کار میکنند و من هنوز چهرهشان را ندیدهام. حتی در آن زمان کنسرتهای موسیقی لغو شد و همه چیز به پخش آنلاین تبدیل شد. من میفهمم که این موضوع در زمان پاندمی غیرقابل اجتناب بود. همین موضوع برای مدارس هم صدق میکند؛ به جای بازی با دوستانتان یا یادگیری از معلمان، شما فقط به یک صفحه نمایش نگاه میکنید، که تفاوتی با دیدن ویدیوهای یوتیوب ندارد.
همه چیز به سمت متاورس پیش میرفت. وقتی تلویزیون را روشن میکردید، همه درباره این صحبت میکردند که اکنون دوران متاورس است و دیگر نیازی به تعامل با مردم نیست. من احساس میکردم که داریم در یک مسیر بد قدم برمیداریم. ارتباطات بین انسانها نباید اینگونه باشد. شما باید به صورت تصادفی با مردم ملاقات کنید یا جاهایی را ببینید که انتظارش را نداشتهاید. با این جهتگیری، همه اینها را از دست میدادیم.
کوجیما در مورد اتفاقات جهانی پس از پاندمی COVID-19 و تاثیر آنها در ایده ساخت Death Stranding 2: On the Beach گفت:
این عجیب است. بعد از اینکه من یک بازی با مضمون تاکید بر روابط و دوری از تقسیم و انزوا ساختم، پاندمی آمد و من فکر کردم شاید تاکید بر این موضوع خیلی خوب نباشد. این به نظریه چوب و طناب برمیگردد. در بازی نشانههایی زیادی وجود دارد، بنابراین مطمئنم بسیاری از شما زمانی که بازی را انجام دهید، متوجه احساساتی که من در زمان پاندمی داشتم، خواهید شد. لوگو بازی یک نشانه است. شما در لوگوی Death Stranding میبینید که رشتهها از پایین لوگو بیرون میآیند. این بار، در Death Stranding 2، رشتهها از بالای لوگو بیرون میآیند. این خیلی شبیه به لوگوی بازی The Godfather است. حتی در طول بازی، نیز شما نشانههایی خواهید دید. وقتی به مفهوم ایجاد رابطه فکر کنید، سوال پرسیدن شروع میشود… همینقدر میگویم.
بازی Death Stranding 2: On the Beach در حال توسعه برای پلس استیشن ۵ است و در ۲۶ ژوئن (۵ تیر) منتشر خواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید