وقتی از هیدئو کوجیما، خالق Death Stranding و Metal Gear Solid، پرسیده شد که چه نوع بازیهایی را دوست دارد بسازد، او توضیح داد که به ساخت بازیای علاقهمند است که در وضعیت بیوزنی انجام شود و همچنین بازیای که بتواند یک هوش مصنوعی را خوشحال کند.

در مصاحبهای با Nikkei Xtrend، کوجیما پیش از مطرح کردن این دو ایده تأکید میکند که این تصورات تا حدی دور از ذهن به نظر میرسند. او گفت که ممکن است این ایدهها غیرمعمول جلوه کنند، اما تمایل دارد بازیای بسازد که در شرایط بیوزنی اجرا شود و همچنین بازیای که یک هوش مصنوعی را خشنود کند.
متأسفانه او وارد جزئیات ایده مربوط به ضدجاذبه یا بیوزنی نشد، اما در عوض، مفهوم بازی برای هوش مصنوعی را بسط داد. او گفت:
این بازی اساساً میتواند ابزاری برای آموزش یک هوش مصنوعی باشد. در حال حاضر هوش مصنوعی دانش محدودی دارد و نیازمند یادگیری و مطالعه بیشتر است. چنین بازیای میتواند به عنوان یک محتوای آموزشی برای مطالعه و یادگیری هوش مصنوعی عمل کند. پیشبینی میکنم که در بازه زمانی ۵ یا ۱۰ سال آینده، هوش مصنوعی به طور جدی وارد جهانها و حوزههای گوناگون خواهد شد.
به نظر میرسد دیدگاه کوجیما درباره هوش مصنوعی بر این اساس است که بازگرداندن این فناوری به وضعیت پیشین امکانپذیر نیست و واکنش منفی برخی افراد به هوش مصنوعی را مشابه واکنشهایی میداند که در گذشته نسبت به پیشرفتهای فناورانه دیگر وجود داشت. او گفت:
زمانی که گوشیهای هوشمند معرفی شدند، بسیاری از مردم آنها را به شدت مورد انتقاد قرار دادند، اما اکنون شمار زیادی از افراد بدون گوشی هوشمند قادر به ادامه زندگی روزمره خود نیستند. هوش مصنوعی نیز وضعیتی مشابه دارد و نکته مهم این است که از فناوری به شکلی استفاده شود که موجب شادی انسانها شود، در حالی که مسیر و جهتگیری درست آن نیز به دقت مورد توجه قرار گیرد.
دیدگاهتان را بنویسید