هیدئو کوجیما، خالق افسانهای سری Metal Gear، اخیراً در صحبتهای خود با خبرگزاری ژاپنی Ananweb، با لحنی طنزآمیز به پروژه جدید و مورد انتظارش یعنی PHYSINT اشاره کرده است. او با اعتماد به نفس همیشگی خود گفت که به دلیل تجربه فراوانش در ژانر جاسوسی و مخفیکاری، ساخت چنین عنوانی برایش آنقدر نهادینه شده که میتواند آن را حتی در خواب هم بسازد.

در این مصاحبه، کوجیما توضیح داد که مکانیکهای کلاسیک نفوذ، دوری از چشم دشمنان و از پای درآوردن آنها به صورت مخفیانه، فرمولی است که همیشه سرگرمکننده بوده و پیادهسازی آن برای او چالش فنی بزرگی محسوب نمیشود. وی در این باره با اشاره به سابقه طولانی خود در ساخت بازیهای اکشن-جاسوسی با خنده گفت:
از آنجایی کهPHYSINT یک بازی جاسوسی است، میتوانم آن را حتی در خواب هم بسازم!
با این حال، او تأکید کرد که PHYSINT قرار نیست صرفاً تکرار گذشته باشد؛ بلکه او قصد دارد با معرفی گیمیکها و مکانیزمهای تازه، استانداردهای جدیدی را در این سبک تعریف کند.
هدف جاهطلبانه کوجیما در این پروژه، محو کردن کامل مرز میان سینما و بازیهای ویدیویی است. او اعلام کرد که برای دستیابی به این هدف، قصد دارد همکاری گستردهای با اهالی صنعت سینما داشته باشد که این همکاری محدود به بازیگران نیست و شامل عوامل پشت صحنه نیز خواهد شد. کوجیما همچنین با اشاره به سرعت تغییرات در جهان امروز، خاطرنشان کرد که ممکن است مضامین اجتماعی و ساختارهایی که او در حال طراحی آنهاست، حتی زودتر از انتشار بازی در واقعیت نمود پیدا کنند.
جالب است بدانید پیشتر کوجیما اعتراف کرده بود که علت ساخت بازی PHYSINT، درخواست مکرر طرفداران برای دنباله سری محبوب Metal Gear Solid است. با توجه به اینکه احتمال همکاری مجدد این کارگردان افسانهای ژاپنی با Konami برای ادامه سری مذکور چیزی نزدیک به صفر است، جای تعجب نیست که کوجیما قصد ادامه معنوی این سری با نامی دیگر را داشته باشد.
تا به این لحظه، تاریخ عرضه مشخصی برای عنوان اکشن تاکتیکال و جاسوسی PHYSINT اعلام نشده است، اما مدتی قبل کوجیما اعتراف کرده بود که این بازی «حداقل ۶ سال با انتشار» فاصله دارد.
دیدگاهتان را بنویسید