وارن اسپکتور در جشن ۲۵ سالگی بازی Deus Ex تأکید کرد اگرچه ایده بازی را او مطرح کرده بود، اما او تنها نبوده و موفقیت به دست آمده متعلق به همه اعضای تیم توسعهدهنده میباشد.
پس از هفت سال سکوت، کانال رسمی Deus Ex در یوتیوب به مناسبت ۲۵ سالگی این سری بازیها فعال شد تا ویدیویی از وارن اسپکتور، کارگردان بازی، منتشر کند. اسپکتور در این ویدیو گفت:
خوشحالم و افتخار میکنم چون مثل هر توسعه دهندهای، امیدوار بودم چیزی بسازم که برای مدتی طولانی در ذهن مردم باقی بماند. من خوش شانس بودم که به این هدف دست یافتم. همچنین، حیرت زدهام! چون هیچ وقت انتظار نداشتم یا حتی جرات نمیکردم امیدوار باشم که بازی Deus Ex اینقدر ماندگار باشد، ولی حالا ما اینجا هستیم. توجه کنید که من از کلمه ما استفاده کردم. یکی از حقایق موجود در روند توسعه بازیها این است که ایدهپردازی آسان میباشد، ولی تولید و تحقق آن ایدهها سخت است. شما برای ساخت عنوانی خوب به یک تیم فوقالعاده نیاز دارید. اگرچه ایده Deus Ex از من بوده، اما اعتبار به دست آمده متعلق به تیم فوقالعادهای است که آن را به واقعیت تبدیل کرد.
او در ادامه گفت متأسفانه نمیتواند نام تمام افرادی که روی بازی کار کردهاند را ذکر کند، اما برخی از این افراد کلیدی مانند هاروی اسمیت (طراح اصلی)، کریس نوردن (برنامهنویس اصلی)، جی لی (کارگردان هنری)، شلدون پاکوتی (نویسنده اصلی) و الکس براندون (مدیر صدا) نام برده شدند. اسپکتور میگوید:
این افراد و دیگر توسعهدهندگان هر ایدهای که من داشتم را بهبود دادند و تیم را رهبری کردند تا آن ایدهها را در سطحی که من هرگز فکر نمیکردم ممکن باشد، اجرا کنند. بدون آنها، احتمالاً Deus Ex اصلاً وجود نداشت یا قطعاً بازیای وجود نداشت که جشن گرفتن تولدش ارزش داشته باشد. چون ما فقط یک بازی نساختیم، ما چیزی خلق کردیم که بر بازیهای بعدی تأثیر گذاشت. این دنیایی بود که مردم میخواستند بارها و بارها آن را تجربه کنند. پس بیایید به ۲۵ سال بعدی هم نگاه کنیم.
در چند سال اخیر، مجموعه Deus Ex دوران سختی را سپری کرده است، حتی گزارشها حاکی از آن است که نسخه جدیدی که قرار بود ساخته شود، پس از دو سال توسعه توسط Embracer لغو شد. اما تأثیر ایجاد شده توسط Deus Ex فراتر از خود بازی است. بخش زیادی از اصول و استانداردهایی که امروزه در طراحی بازیهای سبک immersive sim به کار میرود، اولین بار در Deus Ex پایهگذاری شدند. این موارد حتی روی ژانرهای مختلف نیز تاثیر گذاشتند. افرادی که پشت ساخت نسخههای مدرن این مجموعه مانند Deus Ex: Human Revolution هستند اکنون با تیم توسعه Fable 4 همکاری میکنند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید