گزارشها نشان میدهد نسخه جدید وان یو آی ۸٫۵ با کمک گلکسی ایآی قادر است تماسهای ناخواسته را بهصورت هوشمند مدیریت کند.
به گزارش تکراتو و به نقل از sammobile، بر اساس اطلاعات منتشرشده از فایلهای نسخه آزمایشی وان یو آی ۸.۵، سامسونگ قصد دارد قابلیت جدیدی با نام پاسخ خودکار هوش مصنوعی را به بخش Call Assist اضافه کند.
این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تماسهای ناخواسته را بدون نیاز به پاسخ دستی، فیلتر یا مدیریت کنند. در نسخه پیشین یعنی وان یو آی ۸.۰، قابلیت Call Assist با کمک گلکسی ایآی میتوانست بهصورت خودکار از تماسگیرنده بپرسد چرا تماس گرفته است یا صدای مکالمه را به زبان دیگر ترجمه کند.
اما فعالسازی این قابلیت نیاز به اقدام دستی داشت. در نسخه جدید، این فرآیند کاملاً خودکار شده و تلفن میتواند بهصورت مستقل تماسها را بررسی کند.
قابلیت جدید پاسخ خودکار هوش مصنوعی زمانی فعال میشود که کاربر در دسترس نباشد یا نخواهد به تماس پاسخ دهد. این ویژگی میتواند از تماسگیرنده علت تماس را بپرسد، پاسخ او را ثبت کند و حتی اعلام کند که در زمان مناسب تماس گرفته خواهد شد.
کاربر میتواند تعیین کند پس از چند ثانیه از شروع زنگ تلفن، قابلیت پاسخ خودکار فعال شود؛ مثلاً پس از ۲۰ ثانیه. همچنین امکان شخصیسازی وجود دارد تا مشخص شود چه نوع تماسهایی توسط این قابلیت پاسخ داده شوند. برای مثال، میتوان تنظیم کرد که فقط تماسهای مشکوک یا اسپم پاسخ داده شوند تا تماسهای واقعی دچار وقفه نشوند.
این قابلیت عملکردی مشابه ویژگی Call Screen در گوشیهای پیکسل گوگل دارد. سامسونگ توضیح داده است که محتوای مکالمه برای پردازش به سرورهای شرکت ارسال میشود تا پاسخ مناسب تولید شود، اما هیچ دادهای در آنجا ذخیره نمیشود.
بهنظر میرسد سامسونگ در زمان آغاز برنامه آزمایشی وان یو آی ۸.۵ در اواخر نوامبر، جزئیات بیشتری از این قابلیت را معرفی کند. با این حال، احتمال دارد که این ویژگی در ابتدا فقط برای سری گلکسی اس ۲۶ عرضه شود که اوایل سال آینده معرفی خواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید