اخیرا در انجمن Neogaf، یک اینسایدر به نام Kepler توضیح داد که کنسول PS6 و ایکس باکس جدید، نخواهند توانست تا به طور کامل از رهگیری پرتو پشتیبانی کنند.
قابلیتهای Ray-Tracing و Path-Tracing، در حال ورود به اغلب بازیهای نسل جدید هستند و از سوی دیگر، مایکروسافت و سونی به دنبال افزایش قدرت کنسولهای خود برای پشتیبانی تمام و کمال از قابلیتهای مربوط به هوش مصنوعی و البته رهگیری پرتو هستند. با این حال، حتی جدیدترین GPU های انویدیا نیز بدون گزینه Frame Generation در ارائه قابلیت Path-Tracing با حداکثر توان، دچار محدودیت هستند. بر همین اساس، یک اینسایدر معتقد است که کنسولهای ایکس باکس و پلی استیشن، حداقل دو نسل یا به عبارتی دیگر، ۲۰ سال تا پشتیبانی کامل از این تکنولوژی فاصله دارند.
کاربری با نام Kepler در انجمن Neogaf توضیح داد که کنسولهای نسل جدید سونی و مایکروسافت، روی پیادهسازی قابلیتهای Fast Matrix Math و ۲x Intersection Testing مانور ویژهای خواهند داد و به صورت کلی، از توان خام بالایی برخوردار خواهند بود، اما در اجرای Path-Tracing و به طور کلی، پشتیبانی کامل و بدون نقص از رهگیری پرتو، حداقل ۲۰ سال فاصله زمانی وجود دارد.
بد نیست بدانید که Fast Matrix Math و ۲x Intersection Testing، در جهت انجام سریعتر محاسبات مربوط به ریتریسینگ و همچنین توان پیادهسازی سریعتر رهگیری پرتو روی سطوح مختلف عمل میکنند.
این موضوع با عدم توانایی کارت گرافیک ۲۰۰۰ دلاری GeForce RTX 5090 در ارائه نهایت عملکرد Path-Tracing نیز بیش از قبل، مورد توجه همه قرار گرفته است و در تستهای متعدد، حتی با وجود فناوریهای آپاسکیل و فریم جنریشن، نمیتوان به پتانسیل نهایی ریتریسینگ در اجرا دست یافت.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید