پورشه، همچون سایر خودروسازان، در حال تجدید نظر در برنامههای آینده خود است. این شرکت، که پیشتر بر روی خودروهای برقی متمرکز بود، اکنون نگاهی دوباره به موتورهای احتراقی و هیبریدی انداخته است. اما این تغییر مسیر چندان آسان و بیهزینه نیست.
برای Porsche، این تغییر میتواند هزینههای هنگفتی در پی داشته باشد. بر اساس پیشبینیهای مالی این شرکت که در ۶ فوریه منتشر شد، توسعه و تولید موتورهای احتراقی و هیبریدی در سال ۲۰۲۵ حدود ۸۳۱ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. قابل ذکر است که این هزینه تنها به بخش احتراقی مربوط نمیشود و شامل هزینههای مربوط به باتری نیز میشود. دلیل این امر آن است که خودروهای هیبریدی جدید به باتری نیاز دارند.
پورشه اعلام کرده است که تغییر مسیر تولید خود به سمت موتورهای احتراقی، حاشیه سود این شرکت را به محدوده ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش خواهد داد. با این حال، این خودروساز آلمانی پیشبینی درآمد فروش بین ۴۰ تا ۴۱ میلیارد دلاری را برای سال آینده در نظر گرفته است.
سال گذشته، پورشه تصمیم گرفت تولید موتورهای V8 برای مدلهای کاین و پانامرا را تا پس از سال ۲۰۳۰ ادامه دهد. لوتز مشکه، مدیر مالی این شرکت، در مصاحبهای با Automotive News Europe اعلام کرد که پورشه در حال بررسی دقیقتر امکان تولید نسخههای هیبریدی یا تمام احتراقی از خودروهایی است که پیشتر قرار بود صرفاً برقی باشند. پیشبینی مالی پورشه برای سال ۲۰۲۵ نیز این رویکرد را تأیید میکند.
این خبر در حالی منتشر میشود که پورشه در حال نهاییسازی نسل جدید ۷۱۸ است و قصد دارد آن را اواخر امسال روانه بازار کند. این خودروی اسپرت محبوب، برخلاف نسلهای قبلی که از موتور وسط بهره میبرد، به یک خودروی تمام برقی تبدیل خواهد شد. البته این سوال مطرح میشود که آیا پورشه برنامهای برای عرضه یک نسخه بنزینی از این خودرو در آینده دارد یا خیر.
از سوی دیگر، خودروی برقی کاین نیز با تأخیر مواجه شده و این موضوع، تردیدهایی را در مورد عرضه آن در سال ۲۰۲۶ ایجاد کرده است. اما در مورد ماکان، پرفروشترین مدل پورشه، احتمال عرضه زودتر نسخه بنزینی از نسخه برقی آن وجود دارد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید