نسخهی تمام برقی خودروی پورشه ۷۱۸ Cayman کوپه در حال انجام آزمایش، در پیست مسابقهی Nuburgring در آلمان، برای اولین بار مشاهده شده است. پیش از این در فصل زمستان نسخهی برقی خودروی Boxster که مدل کروکی خودروی Cayman است، چندین بار در حال انجام تستها دیده شده بود. حال، بهتازگی نسخهی کوپهی این خودروی کوچک اسپرت، یعنی Cayman نیز با استتار خفیفی دیده شده است که نشان از نزدیک بودن رونمایی این خودرو دارد.
یکی از گزینهها برای این رونمایی، نمایشگاه IAA Mobility Motor Show سال ۲۰۲۵ است که برای برگزاری در تاریخ ۹ تا ۱۴ سپتامبر (۱۸ تا ۲۳ شهریور) در مونیخ آلمان برنامهریزی شده است. حضور پورشه به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه تایید شده است. علاوه براین، شرکت پورشه از خودروی مسابقهای مفهومی Electric Mission R که بسیار شبیه به Cayman است را در همین نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ پردهبرداری کرد. استفادهی دوباره از این نمایشگاه در سال ۲۰۲۵ میتواند مسیر این شرکت آلمانی را برای ساخت این پلتفرم خودرویی اسپرت ۲ در، از مرحلهی طراحی تا رسیدن به واقعیت در طی ۴ سال تصویرسازی کند.
هرچند که اطلاعات مربوط به پلتفرم برقی ۷۱۸ هنوز تایید نشدهاند؛ ولی انتظار میرود که هر دو مدل Boxster و Cayman از یک آرایش ۲ موتوره و معماری ۸۰۰ ولتی برقی استفاده کنند که احتمالا به وجود ساختار تمام چرخ نیرو (All-Wheel-Drive) در درون این خودروها اشاره دارد. (هر دوی این خودورها در نسخههای بنزینی تنها از ساختار نیروی ۲ چرخ عقب استفاده میکردند.)
نسخهی برقی پورشه Macan از پلتفرم PPE (پلتفرم برقی ویژه) که با کمک شرکتهای آئودی و فولکسواگن (Audi and VolksWagen) توسعه یافته بود، استفاده کرد. پیش از این گزارش شده بود که نسخهی برقی خودروی ۷۱۸ نیز احتمالا از نسخهی متفاوتی از همین پلتفرم (با نام رمزی ۹۸۳) استفاده خواهد کرد.
ممکن است در آینده، این سیستم انتقال قدرت طراحی شده برای پورشه ۷۱۸، به خودروهای برندهای آئودی و فلکسواگن نیز راه پیدا کند؛ همانطور که خودروهای پورشه Macan و آئودی e-Tron GT از سیستمهای مشابهی استفاده کردند.
خودروی Cayman که در حال آزمایش از آن عکسبرداری شده است، دارای استتار خفیفی در اطراف چراغهای جلو و عقب است ولی در همین حال هم نشانههایی از شباهت به طراحی چراغهای جلوی Macan جدید، پرههای جلویی ۹۱۱ جدید و مقداری از خودروی مفهومی Mission R در آن دیده میشود. طراحی چرخها به صورت آیرودینامیک و وجود دریچهی شارژ خودرو در بخش عقبی بدنه، برقی بودن این خودروی اسپرت را تایید میکنند.
باوجود اینکه پورشه هنوز هیچ اطلاعاتی دربارهی عملکرد این خودرو منتشر نکرده است؛ این خودوری برقی رکوردهای سختی را برای پشت سر گذاشتن در پیست مسابقهی Nurburgring پیش رو دارد. مجلهی آلمانی Sport Auto زمان ۷ دقیقه و ۴۷ ثانیه را برای خودروی ۷۱۸ Cayman S در پیست Nordschleife در سال ۲۰۱۶ ثبت کرده است. شرکت پورشه نیز توانست در سال ۲۰۲۲ این رکورد را بهبود ببخشد و با خودروی ۷۱۸ Cayman GT4 RS رکورد ۷ دقیقه و ۴ ثانیه را به ثبت برساند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید