تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۴
X
پیش‌نمایش ریمستر بازی Onimusha 2: Samurai’s Destiny

پیش‌نمایش ریمستر بازی Onimusha 2: Samurai’s Destiny

طی این مقاله نگاهی به نسخه‌ی ریمستر عنوان Onimusha 2: Samurai’s Destiny خواهیم داشت تا ببینیم چطور تجربه‌ای ارائه می‌دهد.

تبلیغات

حقیقتا هرگز فکرش را نمی‌کردم مجددا روزی برسد که ما شاهد جنب و جوش در فرنچایز Onimusha باشیم اما کمپانی کپ‌کام با معرفی نسخه‌ی جدید این مجموعه یعنی Onimusha: Way of the Sword همه‌ی طرفداران مجموعه را شوکه کرد! اما خوش‌بختانه این کمپانی صرفا به عرضه‌ی یک نسخه‌ی جدید بسنده نکرده و کمی بعد از نسخه‌ی ریمستر قسمت دوم رونمایی کرد که نه تنها طرفداران قدیمی بسیار مشتاق تجربه‌ی مجدد آن هستند و هم مخاطبان جدید می‌توانند بیشتر با کلیات مجموعه آشنا شوند.

بازگشت Nobunaga و ارتش اهریمنانش

پیش‌نمایش ریمستر بازی Onimusha 2: Samurai’s Destiny - گیمفا

قبل از هر چیزی بد نیست اشاره کنم که قسمت ابتدایی فرنچایز یعنی Onimusha: Warlords نیز سال‌ها پیش برای پلتفرم‌های مدرن عرضه شده و همچنان قابل دسترسی است. Onimusha 2 و داستان آن چند سال پس داستان قسمت اول و کشمکش‌های بین Samanosuke و ارتش شیاطین جهنم در قسمت اول رخ می‌دهد و حالا Nobunaga Oda را به تصویر می‌کشد که پس از زخمی شدن در جنگ و بازیابی سلامتی خود به لطف نژادی از هیولاها به نام Genma، حالا سعی دارد کل کشور را تصاحب کرده و در این راستا مجددا ارتش هیولاها نیز در حال هجوم بردن به روستاها و سلاخی افراد بی‌گناه هستند.

در همین بین روستای Yagyu نیز یکی از قربانیان Nobunaga و ارتش Genma می‌شود که از قضا روستای شخصیت اصلی این عنوان یعنی Jubei Yagyu نیز محسوب می‌شود. پس سلاخی شدن افراد روستایش توسط Nobunaga، او قسم می‌خورد که با دستان خودش Nobunaga را کشته و انتقامش را خواهد گرفت. Jubei همچنین در طی مسیر خودش با شخصیت‌های دیگری روبه‌رو خواهد شد که در نهایت با او هم پیمان شده و در این مسیر او را یاری می‌دهند.

لازم به ذکر است که در همین راستا این نسخه یک سازوکار جدید به نام Affinity Value به فرنچایز معرفی می‌کرد که امروزه در بسیاری از آثار مدرن نیز دیده می‌شود. این سیستم به شما اجازه می‌دهد با یاران خود ارتباط معناداری برقرار کرده و رابطه‌ی خود را عمیق‌تر کنید که البته در طی نقد اصلی به طور کامل به این سیستم و خصوصیات حول محورش خواهیم پرداخت.

پیش‌نمایش ریمستر بازی Onimusha 2: Samurai’s Destiny - گیمفا

همانطور که احتمالا متوجه شدید داستان نسخه‌ی دوم لزوما اتصالات قوی با قسمت اول ندارد و از همین رو شما می‌توانید بدون تجربه‌ی قسمت اول به سراغ این نسخه بروید. با این وجود شخصا پیشنهاد می‌کنم به هیچ عنوان تجربه‌ی قسمت ابتدایی را از دست ندهید چرا که رویکرد کلی ترس محور آن چیزی بود که هرگز در آن مقیاس تکرار نشد و همین مسئله باعث می‌شود آن نسخه همیشه برای من جایگاه خاصی داشته باشد.

و اما با گذر از بخش داستان و داستان‌سرایی می‌توان گفت Onimusha 2: Samurai’s Destiny تقریبا یک پیشرفت همه جانبه نسبت به بازی اول بود. این اثر همچنان ساختار اکشن محور گیم‌پلی خود را از آن اثر به ارث برده و آن را گسترش می‌دهد و حالا که پس از سالیان طولانی به تجربه‌ی مجدد این اثر پرداختم به یاد آوردم که قسمت دوم تا چه حد گیم‌پلی سرگرم کننده، یک‌پارچه و متنوعی را به لطف تنوع بالای اسلحه‌های خود ارائه می‌دهد. شما همچنین توانایی ارتقای تمامی اسلحه‌ها و تکه‌های زره خود را با استفاده از ارواحی که از دشمنانتان بدست آوردید را دارید و این سیستم نیز یکی دیگر از مواردی است که از قسمت اول به این بازی راه پیدا کرده است.

به طور کلی قسمت دوم تمرکز بسیار بیشتری بر بعد اکشن خود داشته و در کنار آن دنیایی با مقیاس گسترده‌تر را به تصویر می‌کشد، علاوه بر این سیستم Affinity نیز به تنهایی ارزش تجربه‌ی چند باره‌ی این اثر را بالاتر می‌برد که حتی در این دوران نیز می‌توانند تجربه‌ی بسیار خوبی را ارائه دهند اما مسلما با ریمستر شدن بازی ما شاهد اضافه شدن برخی امکانات و المان‌های Quality of Life هستیم که این تجربه بیش از هر زمان دیگری قابل دسترس باشد.

پیش‌نمایش ریمستر بازی Onimusha 2: Samurai’s Destiny - گیمفا

پورت مدرن قسمت اول که برای کنسول‌های نسل هشتمی عرضه شد تا حد زیادی صرفا یک «پورت» بوده و آن چنان Quality of Lifeهای چندانی دریافت نکرد، البته در آن دوره کپ‌کام نیز اهمیت کمتری به عناوین بازنشر شده‌ی خودش می‌داد. اما حالا ریمستر Onimusha 2 امکانات مختلفی دریافت کرده است که تجربه‌ی آن را به شکل بهتری به دنیای مدرن معرفی می‌کنند.

اولین و بزرگ‌ترین مورد ارتقای کیفیت بصری بازی در تمامی ابعاد بوده است؛ از مدل کاراکترها گرفته تا پس‌زمینه‌ها و حتی کات‌سین‌های بازی همگی حالا با بهبود گسترده‌ی جزئیات و رزولوشن همراه هستند به طوری که حتی در برخی بخش‌ها ما شاهد باز طراحی شدن برخی از پس‌زمینه‌های از پیش رندر شده به منظور اعمال افکت‌هایی همچون بازتاب در آب یا افزایش کیفیت آن‌ها هستیم! شخصا همیشه از دیدن چنین بهبودهایی در آثار نسل ششمی لذت می‌برم چرا که نه تنها حس‌وحال سابق بازی را قدرتمندتر نمایش می‌دهند بلکه باعث می‌شوند ابعادی از بازی فرصت جلوه کردن پیدا کنند که در گذشته به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری یا خروجی‌های تصویر نه چندان عالی هرگز این فرصت را پیدا نکردند و Onimusha 2 دقیقا همینطور است.

مورد قابل توجه دیگر که این بازی به شدت به آن نیازمند بود، قابلیت Auto Save است که این ریمستر آن را به این اثر اضافه کرده است. در کنار آن، شاهد بازگشت امکان جابه‌جایی بین اسلحه‌ها در حین گیم‌پلی که در ریمستر قسمت اول نیز اضافه شده بود هستیم و همچنین حالا Skip کردن کات‌سین‌ها نیز در این ریمستر امکان پذیر است. برای اینکه اهمیت این مسئله را متوجه بشوید بگذارید مثالی بزنم؛ در اواخر قسمت اول باس‎‌فایتی وجود داشت که در صورت باختن در آن نه تنها با توجه به سیو قبلی خود نیاز به Back Track کردن بخشی از مسیر داشتید بلکه مجبور بودید حدودا ۲ تا ۳ دقیق کات‌سین را قبل از شروع مبارزه مجددا تماشا کنید و این مسئله از نقطه‌ای به بعد دیوانه کننده می‌شد اما خوش‌بختانه کپ‌کام این امکان را به قسمت دوم اضافه کرده است.

پیش‌نمایش ریمستر بازی Onimusha 2: Samurai’s Destiny - گیمفا

درجه‌ی سختی Easy از همان ابتدا در این ریمستر در دسترس بوده و دیگر نیازی نیست همچون نسخه اورجینال سه بار کشته شوید تا بتوانید به این درجه سختی دسترسی پیدا کنید بنابراین اگر به دنبال این هستید که صرفا از داستان بازی لذت ببرید این درجه‌ی سختی مناسب شماست. لازم به ذکر است که یکی دیگر از محتوای تازه‌ای که به این نسخه راه پیدا کرده است یک درجه‌ی سختی کاملا تازه به نام “Hell” است و همانطور که از نامش پیداست تجربه‌ی شما را جهنم کرده و نه تنها چالش‌های بسیار دشواری را پیش رویتان می‌گذارد بلکه تنها یک ضربه برای مرگ شما کافیست!

بنابراین می‌توان گفت این مود برای افرادی است که حداقل این بازی را روی درجات سختی بالاتر به پایان رسانده‌اند و حالا به دنبال چالشی متفاوت می‌گردند. اضافه شدن مودهایی از این قبیل کمک بسیاری به ارزش تجربه‌ی دوباره بازی کرده و باعث می‌شوند پلیرها دلایل بیشتری برای بازگشت به این اثر داشته باشند.

در نهایت می‌توان گفت ریمستر عنوان Onimusha 2: Samurai’s Destiny یکی از بازی‌های ارزشمند در بین آثار کپ‌کام را بازگردانده و به لطف QOLهای مطلوب تجربه‌ی این بازی نسل ششمی را بسیار بهتر و قابل دسترس‌تر می‌کند و تا اینجای تجربه‌ی من از بازی، تمامی این بهبودها تاثیرات بسیار مطلوبی نه تنها در کلیت تجربه‌ی قسمت دوم نسبت به اثر اورجینال بلکه حتی نسبت به ریسمتر قسمت اول داشته‌اند.


عنوان Onimusha 2: Samurai’s Destiny در تاریخ ۲۳ May مصادف با ۲ خرداد ماه برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی ایکس باکس، پلی استیشن و همچنین نینتندو سویچ عرضه خواهد شد و ما هم به رسم همیشه در زمان عرضه نقد و بررسی کامل این تجربه را در اختیار شما کاربران گیمفا قرار خواهیم داد.

این پیش‌نمایش بر اساس کد ارسالی ناشر (Capcom) نوشته شده است

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است