شیگرو میاموتو، طراح، تهیهکننده و کارگردان مجموعههایی مانند The Legend of Zelda و Mario، توضیح داده چرا نینتندو ناگهان بهطور جدی به ساخت فیلمها روی آورده است.
نینتندو با وجود داشتن برخی از شناختهشدهترین شخصیتهای جهان، در طول چند دهه گذشته عملاً هیچ توجهی به ساخت فیلم نداشت. اما این روند چند سال پیش تغییر کرد، زمانی که The Super Mario Bros. Movie معرفی شد و سپس به یکی از پرفروشترین انیمیشنهای تاریخ تبدیل شد.
از آن زمان، نینتندو بهوضوح نشان داده که دیدگاهش نسبت به فیلم تغییر کرده است، زیرا نه تنها The Super Mario Bros. Galaxy Movie را معرفی کرد، بلکه یک اقتباس لایو اکشن از Legend of Zelda نیز در دست ساخت دارد. با اینکه احتمالاً همه ما فکر میکردیم دلیل اصلی فقط پول باشد، اما شیگرو میاموتو توضیح جالبتری برای این چرخش ناگهانی ارائه داده است.
میاموتو در گفتوگو با Kyodo News گفت:
بازیها در نهایت وقتی نسخههای جدید منتشر میشوند، دیگر اجرا نمیشوند، اما فیلمها برای همیشه باقی میمانند.
در اصل، فیلمهای Mario و Zelda (و هر اثر دیگری که در آینده اقتباس شود) پاسخ نینتندو به حفظ آثار و اطمینان از این است که بیشترین تعداد ممکن از فرنچایزهای آن در دسترس باقی بمانند. این موضوع کمی تعجبآور است، زیرا نینتندو در زمینه حفظ آثار کمی بهتر از بسیاری از شرکتهای دیگر عمل میکند، حتی اگر در گذشته در برخی موارد دچار اشتباه شده باشد.
در حالی که نینتندو تنها بهطور رسمی Mario Galaxy Movie و اقتباس لایو اکشن Legend of Zelda را اعلام کرده است، پاسخ میاموتو به وضوح نشان میدهد که ورود این شرکت به دنیای فیلمها تازه آغاز شده و احتمالاً شاهد خواهیم بود که سریالها و فرنچایزهای بیشتری همین مسیر را طی کنند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید