استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت تیکتو اعتقاد دارد که کاراکترهای یک بازی، باید به کمک هوش مصنوعی و براساس متنهای نوشتهشده توسط انسانها، تربیت شوند تا تعامل و گفتوگوی طبیعیتری با بازیکنان داشته باشند.

مدیر شرکت تیکتو، اخیرا در شبکه CNBC، به صحبت درباره چالشهای طراحی رفتار کاراکترها در بازیهای ویدیویی پرداخته است. او تاکید دارد که شخصیتهای یک بازی، میتوانند با استفاده از هوش مصنوعی و براساس دیالوگهای نوشته شده توسط نویسندگان، تربیت شوند تا بتوانند به شکلی طبیعیتر با مخاطب تعامل کنند؛ وی ادامه داد:
در گذشته مجبور بودیم تا اسکریپت و متن تکتک کارهایی یک شخصیت در بازی انجام میداد را بنویسیم. حال اگر این موضوع برای یک اثر تعاملی رقم بخورد، فکر کنید چقدر نیاز به اسکریپتنویسی خواهیم داشت. ما همیشه به نویسندگان عالی نیاز داریم و همواره، حجم زیادی اسکریپت نوشتهشده وجود دارد. اما همین شخصیتها باید بتوانند با اسکریپتهای نویسندگان ما، تربیت شوند و به شکلی طبیعیتر تعامل کنند. من فکر میکنم این اتفاق، بهزودی رقم خواهد خورد.

اظهارات زلنیک، میتوانند اشارهای به وجود ویژگیهای بلندپروازانه در GTA 6 باشد که برخی احتمال میدهند تا مدتها، رقیبی برای آنها وجود نخواهد داشت. گرچه اکنون نیز تکنولوژیهایی چون NVIDIA ACE و Inworld AI وجود دارد که اجازه میدهند تا کاراکترهای مختلف، بسته به آنچه که باید بدانند، وارد گفتوگو و تعامل با بازیکن شوند.
البته مدیر تیکتو در صحبتهای خود، فقط به استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش تعامل طبیعی کاراکترهای یک بازی نپرداخت و موضوع بهرهوری در کار، از دیگر محورهای مهم گفتههای او بود؛ وی درباره افزایش راندمان کاری اشاره کرد:
در همه صنایع، هدف افراد، ایجاد و افزایش بهرهوری در توسعه کار و بازاریابی است و همه شرکتها به دنبال دستیابی به این هدف هستند. ما هم روی این مسئله تاکید داریم و نتایج خوبی درباره آن دریافت کردهایم. اما فراموش نکنیم که تمرکز روی افزایش بهرهوری، شمار کارکنان را کاهش نمیدهد و در عوض، اجازه میدهد تا افراد، روی انجام کارهای خلاقانه تمرکز کنند.
دیدگاهتان را بنویسید