الکس هاچینسون (Alex Hutchinson)، کارگردان خلاق Assassin’s Creed 3، در گفتوگویی جدید با FRVR فاش کرد که برنامهی اولیهی یوبیسافت برای مجموعهی Assassin’s Creed ساخت یک سهگانهی تاریخی بود که با مرگ شخصیت اصلی دزموند مایلز (Desmond Miles) در نسخهی سوم به پایان میرسید. اما عرضهی دو نسخهی فرعی Brotherhood و Revelations پیش از انتشار قسمت سوم، مسیر این فرنچایز را برای همیشه تغییر داد.

هاچینسون که اخیراً روی دنبالهی علمیتخیلی Revenge of the Savage Planet کار کرده، توضیح داد:
برنامهی اولیه این بود که دو بازی اول منتشر شوند و سپس یک بازی کامل دربارهی دزموند ساخته شود، و تمام. قسمت سوم قرار بود بازی دزموند باشد، تماماً در زمان حال جریان داشته باشد و مجموعه را به پایان برساند. اما موفقیت تجاری دو نسخهی اول باعث شد یوبیسافت مسیر را تغییر دهد.
هاچینسون ادامه داد:
مشکل موفق شدن این است که همهچیز را کش میدهد. به همین دلیل، یوبیسافت دو بازی دیگر را پیش از پایان سهگانه وارد چرخه کرد.
بهگفتهی او، Brotherhood در ابتدا قرار بود یک بستهی الحاقی باشد، اما در نهایت به یک بازی کامل تبدیل شد. هاچینسون معتقد است که ورود این دو نسخه باعث شد مجموعه بیش از حد سنگین شود و از هستهی تاریخی خود فاصله بگیرد، همان چیزی که طرفداران Assassin’s Creed بهخاطرش جذب مجموعه شده بودند. بنابراین، نسخهی سوم باید مسیر را اصلاح میکرد و انتظارات بازیکنان را برآورده میساخت.

او در ادامه ابراز کرد:
یکی از دلایل افول فرنچایزها یا حتی ژانرهای محبوب، تمرکز بیش از حد آنها بر جزئیات پیچیده و دروننگر است؛ رویکردی که به مرور باعث فاصله گرفتن از مخاطبان گسترده میشود.
او بهعنوان نمونه به ژانر استراتژی همزمان اشاره میکند که پیش از احیای دوبارهاش در قالب بازیهای MOBA، بهقدری تخصصی و پیچیده شده بود که بخش قابلتوجهی از مخاطبان عمومی خود را از دست داد.
هاچینسون همچنین تاکید کرد که تیم Assassin’s Creed 3 نمیخواسته مجموعه به جایی برسد که طرفداران صرفاً بهعنوان «پلیسهای داستانی» عمل کنند و بگویند در فلان بازی، ۱۷ سال پیش، فلان اتفاق افتاده بود. او خاطر نشان کرد مجموعههایی مثل Assassin’s Creed یا Far Cry همیشه باید نقطهی ورود سادهای برای مخاطبان جدید داشته باشند تا احساس نکنند چیزی را از دست دادهاند.
مرگ دزموند مایلز که تا نسخهی سوم در همهی بازیها حضور داشت، تصمیمی منطقی بود، حتی اگر باعث ناراحتی برخی طرفداران قدیمی شده باشد. در نهایت، این تصمیم اشتباه نبود، چرا که Assassin’s Creed همچنان یکی از شناختهشدهترین فرنچایزهای دنیای بازی باقی مانده و اکنون، ۱۸ سال پس از اولین نسخه، با عرضهی Assassin’s Creed Shadows همچنان به مسیر خود ادامه میدهد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید